Tråden om: SHL

Finns ju google😉

Håller med så totalt uselt! Trodde inte det var sant :rofl: Det ska ju knappt gå kan jag tycka. Nån mille plus borde de löst.

1 gillning

Ja vi har definitivt inte råd att satsa på något SM guld med förlustresultat, men nu var det ursprungliga ämnet Skellefte och inte HV. Mycket mer oklart för mig hur det står till där :slight_smile:

Sen kanske det kan komma en tid där HV är ett stabilt mittenlag med plusresultat år efter år då det kan vara ett alternativ. Känns dock avlägset…

Går vända på det - om de satsat 5 miljoner mindre kanske de åkt ut i semin och gått 5 miljoner minus ändå, fast utan SM guld? :slight_smile:

Det om något visar väl på en ohållbar situation?

Men oavsett så resonerar du ju utifrån att du redan har facit. Det finns ingen klubb i SHL som kan budgetera med ett underskott på 5 miljoner och garantera ett guld.

Nej, det är sant. Jag tror väl inte heller att dom egentligen har råd med det för jag misstänker att mycket av deras 70+miljoner är låsta i arena och dylikt. Jag lekte väl mer med tanken på vad överskottet i en SHL förening bör gå till om inte ett SM guld. Det jag ser som viktigare är väl att bygga förutsättningar för fler framtida SM guld, men det hjälper onekligen att ta ett SM guld för att kunna ta fler (se alla diskussioner om att HV nuförtiden inte kan få vilka spelare som helst för att vi inte är en “contender”).

1 gillning

Färjestad är på många sätt ett föredöme över hur en föreningen ska skötas. Beslutsfattande, varumärke, nytänk och identitet. På det en otroligt stark ekonomi. Det är bara att lyfta på hatten.

Trots uttåg i kvartsfinalen visar man ett plusresultat på drygt 10 msek och de två senaste har man plussat in över 30 msek. Deras egna kapital uppgår nu till 159 millar.

1 gillning

Wow, imponerande.
Varit imponerad över Färjestad (fast det tar emot att säga) i många år, över hur man gång på gång lyckas sätta rätt person på rätt plats och att man alltid lyckas vara med i toppen.

Håller tummarna för att vi är tillbaka där snart också!

4 gillningar

Era tankar?

Bra odds på LHC

De skiter ner sig skall du se. Till allas glädje.

2 gillningar

Ja det får vi hoppas! Borde vara högre odds på Luleå många spelare där som är nya i SHL.

Året var….

2010-2011?

11/12

81 på Växjö mmmmmmmmmm :yum:

1 gillning

Det va tider det…

Om vi ska vara ärliga, hur länge dröjer det till vi ger ca 5 ggr igen?

1 gillning

Troligtvis jättelänge eftersom serien är jämnare nu när tv pengarna är en större del av omsättningen. Men jag tycker att vi ska vara topp 4 i oddsligan om 3-5år.

Förlåt men Junland rankar Saab arena som nummer tre i hockeyarenor i SHL. HG hamnar på plats fyra. Vilket skämt helt ärligt. Saab ska absolut vara i botten 3…. Han är nog inte helt opartisk

3 gillningar