Tråden om: SHL

Vet att det i praktiken är omöjligt men OM samtliga lag i SHL skulle ha likvärdiga spelare. Vilket lag tror ni vunnit guld? Dvs vilken tränare får ut mest av sitt lag?

  • HV hade ju tagit max 7p borta (magkänsla)
  • Skellefteås PP hade varit bäst
  • Alla målvakter räddar allt mot HV
  • LHC ingemansland
  • FHC dippar efter nyår

Men seriöst så tror jag Växjö, Skellefteå hade vunnit med sina tydliga spelideer. Starkt defensivt eller chocka motståndaren med det offensiva.

2 gillningar

Vi bör iaf vara överens om att AB lär få ut mer av laget vad än Montén fick.

1 gillning

Jag behöver se det för att tro på det numera. Vågar inte chansa längre…

1 gillning

Känslan är…. Det kan helt omöjligt gå sämre för en tränare i HV än vad de gick för TM.

1 gillning

Säg inte det. Det kan alltid bli sämre.

2 gillningar

Niclas Rahm? Gjorde det inte superbra heller. Två olika tränare och sportchefer…

Sant men nja… känns som han iaf hade en idé.

Hur många andra klubbar är det som också söker en toppcenter?

Växjö och Rögle söker till 100%. Sedan är väl Frölunda eventuellt på jakt efter någon center, beror på hur det ser ut med Rydahl.

Ytterforward av klass uppges förutom HV, Växjö,ZAIK, Linköping söka. Detta enligt Höken på twitter och i sommargenomgångarna på expressen

3 gillningar

Ja, det stämmer. Blir ett jäkla race om att hitta de bästa spelarna.

1 gillning

Från plusartikeln idag av Höken framgår det följande:

Frölunda - två toppyttrar.

Växjö - ha en ytter och en center till topplina

Silverköping - ytterforward till topplina

HV - förstacenter samt forward till topplina

Rögle - förstacenter

Modo - toppback.

Skellefteå - toppback och top 9 forward

Brynäs - söker en breddforward och en backup-målvakt.

Spännande att Örebro verkar klara, känns ju som att de egentligen saknar en hel del pjäser

2 gillningar

Örebro har inga pengar.

2 gillningar

Skellefteå förlänger alltså med en redan avtackad spelare.

Ser mörkt ut för oss som har värvningar kvar att göra.

Blir jävligt spännande att se Studenic i Färjestad.

Sjukt bra underliggande statistik i alla delar av spelet. Vilket har lyfts i flera kanaler.

Vill gärna se hur de utspelar sig i SHL. Kommer siffrorna öka ? Minska? I olika delar eller generellt. Efter de får vi kanske lite lite mer kött på benen av hur mycke underliggande statistik spelar in när de ställs liga mot liga.

Marknaden fortsätter att vara stentuff. Känns som att HV håller kvar breddspelarna som slåss om de sista platserna för att hoppas på lite bättre utväxling under ny tränare och med nytt spelsystem. Funkar det får man en billig och fungerande spelare, funkar det inte är det säkert hungriga lag under som vill ta över spelarna när skadorna kommer och marknaden är fortsatt skral.

Men att hitta en given 1C nu känns i det närmaste omöjligt. Chris jobbar i rejäl motvind direkt. Marknaden har på kort tid blivit stenhård sedan inflationen gick bananas och AHL ökade lönerna. SHL har degraderats ännu en gång och är väl nu rankad som fjärde bästa liga (att spela i), efter NHL, Schweiz och AHL.

1 gillning

Brynäs backsida ser ju absolut inte stark ut.
Djoos är väl den ända där som jag hade velat ha i HV.

Djoos blir nog väldigt bra. Lindstein är given även han, kanske inte första backpar-material än dock men det är ju en stor talang där. Soklar plats i backsidan.
Bertilsson fortfarande stabil skulle jag tro. Kinnvall är svårt att säga var han står. Tredje backparet är inte jättestarkt.
Brynäs tycker jag nog är ett lag som är under oss på pappret än så länge. Svårt att säga hur spelare som Indrasis och Kopacka håller i SHL, får de det lika svårt som våra HA-killar när vi gick upp?

1 gillning

Något som lyssnat?
Intressant.
Undra hur långt efter vi ligger.

Bra sammanfattat. Jag tror att Kopacka och Indrasis kan få det svårt. Vesel, Billins och även Foppa fick det ju hyfsat svårt i SHL trots att de var otroligt dominanta i HA.

1 gillning