Gillar svaret, utförligt och bra så t.o.m. en semi-idiot som jag förstår. Tack för det.
Det som jag anser brister i vår trupp men som går att finna hos andra är bla etablerade målvakter, offensivt skickliga backar och starka centrallinjer.
Det som jag känner är minst akut just nu är målvaktssidan. Fortsätter Dichow att spela som han avslutade är vi safe, med det sagt behöver han leverera på den nivån en hel säsong. Jag hoppas det håller, jag är inte övertygad om de men potentialen finns och jag tror han har långt mycket större potential än Alnefelt.
När de kommer till backarna finns ju egentligen ingen offensiv alls nu om inte Kaski kliver upp ett par steg från de han levererade senaste säsongen. Vi har liksom ingen annan. Fransson? Kanske. Alsing? Möjligen. Återigen krävs personbästa för att nå upp till en bra nivå. Dom har de i sig, nu måste det ut.
Centrarna. Det är en sorglig historia och de stora problemet. Här krävs att OFM kliver en bit över 30 pinnar vilket han mycket möjligt gör. Jag hoppas det. Vill fortsatt absolut inte se Borgström som center, han va verkligen inte bra där men som påpekats… försäsongen blev kattskit och det kanske blir bättre.
Fundersam över vem som ska göra målen. ”Naturliga målskyttar”. Vilka är det? Hur får man ett sånt epitet?
Som jag tidigare sagt… det är många frågetecken som måste rätas ut till utropstecken för att vi ska reda ut det denna säsongen. Däremot är jag stensäker på att föreningen går en ljus framtid till mötes om vi gör de sett till kontrakten som går ut till nästa vår.
Med allt sagt. Pessimismen grundar sig i en rädsla för att vi åter ska hamna i skiten. Jag personligen lider oerhört av hur det fungerar i klubben nu och vill inget annat än att de ska funka igen. Rädslan gör att allt synas i sömmarna.
Kollar man laguppställningar just nu på pappret så skulle jag säga att vi har dessa bakom oss
Modo ( lite sämre dock inte målvakt )
Timrå ( pågrund av deras backar)
Örebro ( ser inte hur de ska klaffa efter allt runt omkring)
Brynäs ( svaga backar och många obeprövad kort framåt)
Malmö ( målvakterna och backar lite osäkert)
Hoppas att din spaning stämmer! Själv är jag alldeles för skadad och nedbruten av mitt kära HV att jag har mycket svårt att se att vi landar in på nionde plats. Jag ser som sagt hellre att du har rätt än jag
Jag tänker lite såhär: det kan ju ofta vara något lag som överraskar lite positivt i botten, men ofta har det ju varit ett lag som har varit bottentippat och sen också varit ett bottenlag. Jag tror ibland man kan ha en övertro på att laget ska skrälla. Lite den känslan har jag av Örebro iår. Den dåliga ekonomin och Bromé och Holm-gate kommer helt enkelt påverka laget och föreningen negativt. Frågan är väl HUR mycket negativt.
Kovacs ska vara klar för oss. Precis den spelartypen vi har letat efter länge, men pga ekonomi och hierarki har vi fått ta halvavdankade nordamerikaner istället som skickas till Blåkulla innan Julafton eftersom de floppar hårdare än Staffan Strand.
Summa summarum är jag riktigt nöjd med vår Silly trots tappet av Högberg. Med lite tur tar vi en top6, men play-in är nog mer rimliga förväntningar.
Örebro och Brynäs tror jag inte alls på. Timrå känns otroligt svårbedömda.
Instämmer. Luleå och Leksand strax bakom topp-6. Sedan är det 6 lag kvar som slåss längre ner i tabellen varav två av dessa ska vi se till att hålla bakom oss.
Jag vill inte ge dig PTSD, men kom att tänka på nordamerikanska spelare i LHC häromdagen. Brian Gibbons, Stefan Matteau kom jag och tänka på bland annat . Taylor Leier var ju ingen hit heller…
Tack för det! Blir dubbel dos Sertraline ett tag framöver…
Det är ingen riktig säsong om inte en nordamerikan floppar i LHC. På senare tid har vi dock haft klappkassa finnar också. Jag vet att ni kan relatera där.
Nu finns det tydligen motstridiga uppgifter om Kovacs. Verkar som vi ropade hej lite för tidigt.