Tråden om: SHL

Säker att drömmen är att Klubben med c går till final?

1 gillning

Alltid en dröm om Silverköping lever upp till sitt namn!

1 gillning

En bättre dröm är att de kommer 2a i Allsvenskan istället.

5 gillningar

Han tror inte att han gjort något sådant :rofl:. Det påminner mig om kungen: ”Nehe, nehe. Jag tror faktiskt inte det, nehe.”

Efter 10-12 öl en kväll brukar folk påstå att jag gjort saker som inte heller jag tror på

5 gillningar

Bobby Trivigno tydligen nära Brynäs enligt Svensson. Känns som ett riktigt bottennapp av dom?

Nu klar för Brynäs. Alltså…73 kg, 173 cm. 19 p senaste säsongen och 26 p säsongen innan dess. Bra jobbat, Alcén! Kanske.

Jag skulle inte vilja ha honom i HV i alla fall.

3 gillningar

Verkar som Brynäs ville ha en top 9 forward så från det är de ju bra men inte supersexig…

1 gillning

Otroligt bra bakomliggande statistik dock.

Spännande att se honom och Växjös nya finne och se om den bakomliggande statistiken visade sig stämma.

Även Studenic i FBK har ju bra bakomliggande statistik men han är ju lite mer “stjärna” trots allt.

1 gillning

En grej jag blir lite fascinerad över. Hur tusan har ni tid att köra alla dessa ingående analyser om allt? Kanske speciellt Lejacques som har åsikter om precis allt rörande HV. Förstå mig rätt, jag njuter av att läsa, inte så.

Men har ni inte jobb? Barn? Ingen kritik så ta det inte så.

1 gillning

Oavsett livssituation tror jag att merparten åtminstone har en liten stund över till annat varje dag. Vissa slökollar serie på Netflix, andra spelar Xbox, någon lirar padel och så har vi den sista men ack så viktiga gruppen, vi som väljer att lägga vår tid på detta underbara forum.

9 gillningar

Nu är det OT, men jag har skalat ner markant på annat sportrams (OS, VM, fjollboll etc), och lägger mer tid på att hänga med i föreningens berg och dalbana.

3 gillningar

För mig tar ju inte eliteprospects så lång tid, men brukar sällan gå mycket djupare än så. Ibland highlights på några minuter. Har dock inga barn, men långa pass på jobbet.

Sitter och äter glass och tänker på annat, så dyker den här upp och får irritationen att smyga sig på.
J😈vla boogie team! Ska kanske tipsa föraren att auktionera ut bilen med korrekt färgkombo och allt😁 i Östergötland.

7 gillningar

Satt precis och tänkte på detta idag i bilen på väg till gtbg, såg en bil med reg OFM och sa till grabben att jag måste ju vara helt sjuk i huve😁

Här är en intressant artikel om game score i ahl vs shl.
Den studerar alla ahl-nyförvärvs historik och tittar framåt.

2 gillningar

Lite så jag uppfattat Kero också. Stabil men förmodligen inte riktigt förstacentermaterial.
Både Färjestad och Växjö har värvat spelare med bättre siffror, men vi ligger långt ner i näringskedjan just nu.

Jag hoppas verkligen att jag har fel och Kero går från Zero till Hero.

1 gillning

Någon som vet vad Arttu sa i Sportbladets artikel om honom och HV71?

– Det låg en del sanning i det. Jag pratade med olika lag i både Sverige och Schweiz. Så det stämmer. Det var ganska nära att jag flyttade dit, men jag valde Lugano i stället. Inte svårare än så.

1 gillning

Nu verkar de flesta trupper vara fulla.
Mitt tipp är.

1. FBK
  2. ZAIK
  3. RÖGLE
  4. VÄXJÖ
  5. FRÖLUNDA
  6. LULEÅ
  7. LINKÖPING
  8. HV71
  9. LEKSAND