Kan se det framför mig när han presenteras…“jag har aldrig vunnit silver förut, så det är något jag ska kämpa för”. Nä, har svårt att se att HV låter honom gå till LHC, det finns trots allt ett gällande kontrakt och känns otänkbart att inga lag i Schweiz är intresserade.
Schweiz verkar ha fyllt sin utlänningskvot. Frölunda ska tydligen dra hårt i AP också.
AP är/var väl redan en utav SHL bäst betalda spelare. Så handlar det om han vill ha mer lön och/eller längre kontrakt så ser jag det som osannolikt att han väljer ett annat SHL lag.
Är det någon som har en faktisk källa på det utöver en snubbe på X som skrivit ett eget rykte med länk till APs eliteprospects?
Jag såg det på EP, men det verkar vara borttaget nu.
Letar verkligen Frölunda forwards fortfarande? Är inte de fulla efter värvningen av Weissbach?
Jag kollade också på EP efter inlägget på X men fanns inget där. Tror Frölunda är fulla egentligen men om man får AP på bordet, tackar man nej?
Nu tror jag ju att det är i princip 0% risk att han går dit utan att det säkert är Schweiz som gäller om han lämnar, men tror de flesta SHL-klubbar med bra ekonomi tackar ja om man får möjligheten.
Har ingen aning om varför jag började tänka på det men varför valde Salming AIK när han återvände från NHL?
Dåligt omdöme.
Tror nog att lag i Schweiz kan kicka ut någon annan import för att göra plats för AP.
Jag har ofta funderat på samma sak. Han ville förmodligen till storstan.
Inte bara vi som har skador.
Växjö har på sina 3 ”toppförvärv”
Koivolo
Felix Robert
Henriksson
Aftonbladets hockeyexperter, fem st, tippar SHL tabellen för nästa säsong.
HV tippas i snitt på plats 10/11. Två experter har dem som 9a och Hans Abrahamsson på plats 14!
Den största experten av dem alla Mats Wennerholm är inte med i detta tips men han vet vi sen tidigare att han har HV högt upp.
Så Aftonbladets sex experter, om vi räknar in MW, tror att vi precis når Play In som det ser ut idag. Plats 10 är medeltipset.
Väldigt rimligt och troligt tips enligt mig.
Ger inte mycket för Aftonbladet (tvi fan), Sportbladet eller deras så kallade experter. Verkligen inte Wennerholm och Abrahamsson… Däremot är jag också inne på en play-in plats. Med lite flyt så kanske vi kan knipa en direktplats men då ska verkligen allt klaffa.
Kniper vi en direktplats, topp sex, då har AB verkligen lyckats få ut nära maximalt av truppen.
Inte omöjligt alls men då måste nog målvakterna och coacherna, AB främst, bli fullträffar.
Jag är nöjd med Play In nästa säsong, en i så fall bra start på den nya eran med AB och CA.
Abrahamsson brukar jag gilla, även Karlsson och Knekta faktiskt.
Abrahamsson tror verkligen aldrig på HV. Iofs har han ju inte haft fel de senaste åren.
Tycker det är skönt om pressen inte hypar upp HV alltför mycket, men att någon tippar HV på plats 14 provocerar mig lite
Kovacs till LHC. De får ihop ett bra lag alltså…
Fy fan. Hat-spelaren till hat-laget. Men han är ju bra…
LHC kan nog spinna vidare på förra säsongen men målvaktstappet är kännbart.
Högga kunde vara rätt trött ibland också. Superhög högstanivå när TV4 hade oss som huvudmatch, men släppte rätt många enkla mot IKO borta en tisdag. Kommer dock bli svårt att ersätta honom. Inget snack om det.
Vi är glada för Kovacs. Sköter han sig någorlunda så överväger hans prestationer på isen de eventuella hyss han kan tänkas ställa till med vid sidan av.