Det ser lika rostigt ut för Brynäs och Timrå, så vi ska nog inte dra några växlar av första matchen. Trodde dock HV skulle leka lite mer hockey än vad man gjorde.
Tycker Brynäs blir överkörda
Ja nu ja. Inte i första perren.
Undrar hur kännbart tappet av Carl Lindbom kommer bli för Real Färjestad.
Läste att LHC vann 6-3 mot FBK och skulle kunna tänka mig att det känns även om det är bara försäsong nu
7-1 till Cluben hade varit ett mer rättvist resultat. Total dominans. Dock så var det Färjestads första match och tydligen ska de vara rejält nedtränade så ska inte dra för stora växlar mer än att konstatera att Färjestadsfansen borde vara oroliga för målvaktspositionen.
Men Cluben har tagit vid där man avslutade förra säsongen. Har aldrig sett Cluben så här intensiva och samspelta så tidigt på säsongen.
Bra för självförtroende att de körde över FBK för LHC spelarna kan jag tänka mig det. Kommer bli tungt tapp för fbk som saknar limbom. Hurdan är heljanko(stavning?) för LHC?
Hoppas på riktigt bra E4-derby snart och säger det med glimten i ögat, att HV går vinnande ur matcherna, men kommer bli riktigt tufft och rolig derbymatch.
Hur Heljanko är undrar vi också! Han har nämligen bara stått i en och halv period i första matchen mot Oskarshamn och då höll han nollan. Men han fick typ bara fem skott på sig så mer eller mindre omöjligt att bedöma honom på det. Han lär stå nästa match mot Malmö. Kan komma med ett utlåtande då.
E4-derbyna den här säsongen kommer bli magiska! Shore vs Nyberg blir en rolig batalj!
Såg att Frölundas Weissbach drog in två strutar mot Rögle. Vore ju tråkigt om det visar sig att han är bra.
Hur tycker ni att Shore har sett ut i träningsmatcherna hittills? Eller har han inte anslutit än?
Ansluter väl i oktober på “artistkontrakt”.
Shore och Rissanen ansluter i oktober och Kovacs ansluter så fort kontraktet är påskrivet.
Kan man ha artistkontrakt på ett redan signat kontrakt över flera säsonger? Han har kontrakt över säsongen 25/26 enligt eliteprospects. Men det kanske bara är tiden han vistas i Sverige som spelar roll?
-edit-
Det var inget, @Cleverfield svarade ovan att han ansluter i oktober så mina frågor har nog svaret “ja”.
Eftersom han hade artist kontrakt med Hv måste han vara ur Sverige 6mån sen kvalet i våras oavsett vilket kontrakt han har med LHC.
Nån mer som ska se Brynäs - Örebro idag?
Jag ska sätta mig ner och kolla lite tänkte jag.
Enligt ”nedsläpp Örebro” podden så verkade dom inte jätteimponerade av Pasis pojk.
Vi har ju onekligen ligans bästa introlåt.
Men as far as music goes så måste jag slå ett slag för Lulevisan av Kristofer Börlin. Stark skildring av en arbetarstad på dekis där meningen i mångas vardag är stans hockeylag.
Han har gjort och skrivit en del låtar. Han är väl död nu?
Tyvärr. 2017. 35 år ung.
Off topic: Hans band Skaburbian Collective finns på Spotify. Riktigt bra grejer.
Vilket lag kommer floppa i år? Eller med andra ord, vilket lag är överhypat?
Brukar ju oftast vara nåt lag som inte får det att stämma alls. Ifjol var det Rögle, även om det tog sig fint på slutet där
Jag tippar fbk, för många egon, för mycket förväntningar och det går troll i allting. Mer en förhoppning kanske ![]()
Jag håller fast vid att jag både tror och lite hoppas att de går åt pipan för Brynäs.