Tråden om: SHL

Jag håller fast vid att jag både tror och lite hoppas att de går åt pipan för Brynäs.

1 gillning

Ja, den truppen känns lite ålderstigen och överskattad. Scott, Rödin mfl som var med och spelade ur dem kommer väl knappast vara så mycket bättre nu. De blir ju inte yngre iallafall.

Leksand har ett riktigt klent lag.

Hoppas på timrå.

2 gillningar

LHC, de ser starka ut på pappret men jag tror de kan få problem med hierarkin i laget.

2 gillningar

Sätter också Lhc. Kovacs är jag skeptisk till också att ha i laget, duktig absolut men 3 klubbar har valt att avbryta kontraktet innan det gått ut.

1 gillning

Rohomma
Edstrom
Rydal
Lasu

Kero
Borgström
Ofm
Tikka

Är Frölundas centersida så mycke bättre än vår ?

Svar ja.

3 gillningar

Skillnaden är kanske Lasu kontra Tikka.

Nä den är knappt bättre alls. Rydahl imponerade absolut inte senast. Rouhomaa är seg på rören och blir inte bättre även Lasu börjar komma upp i ålder och även han tror jag kommer dala denna säsong.

Hv har betydligt mer skridskostarkare centrar samt var ingen center i närheten av de poäng Borgy gjorde. Men fhc har stabila centrar men ingen sticker ut.

3 gillningar

Intressant. Skulle snarare vilja påstå att vi inte har haft en sån här tydlig rollfördelning på flera år.

Våra största frågetecken är hur kännbart tappet av Högga kommer att vara och om vår backsida får hålla sig skadefri. Vi är ganska tunna där.

Kovacs är jag inte orolig för. Verkar som att han har växt upp nu.

Nja, jag tänker att det är många som vill ha mycket istid, och som kan få svårt att ta en roll i t.ex. en tredjekedja. Det är lätt till att det blir gnälligt/dålig stämning.
Men kan man få ihop truppen och få alla köpa de roller de får för lagets bästa så kan LHC bli farliga i ett slutspel.

Med “floppa” tänker jag LHC på undre halvan snarare än övre halvan, där jag tror de flesta tippar dem. Mao, ingen kvalkandidat.

Vår tredjekedja består av Ehn - Ljungh - Lawner. Tre svärmorsdrömmar som inte vet vad gnälla är.

Skulle dock Vrana komma i höst, då kan det däremot bli tjurigt i toppkedjorna.

Vi får vara glada om vi kommer top6.

Jag tror vår har sådan potentialen att vara lika bra, men Edstrom är ju en stor talang och kan nog ta kliv. Ruohomaa blir ju inte yngre, dock. Får se hur bra Kero blir.

Modo!

Leksand kommer floppa.

1 gillning

Sagt det förr. Frölunda är okej. De har varit konsekvent okej de senaste åren. Och man kommer långt på att vara konsekvent okej.

Tankar?

1 gillning

Korrekt ranking tycker jag. Blir nog den botten 5 om inte HV får till det. Tycker vi har bäst chans att sluta högre upp.

1 gillning

Lite sen på pucken men Kovacs på 4 år till LHC alltså. Kommer säkert göra en del poäng men kostar förhoppningsvis mer än det smakar. Skulle förvåna om han fullföljer/får fullfölja hela det kontraktet…hade inte önskat honom till HV på ett sånt kontrakt…

1 gillning