Matchen slutade 6-2 till AIK
I just denna match så hade nog Brynäs de sämsta försvarspel jag skådat på väldigt väldigt länge. ( ja värre än hv i 0-8 matchen)
Sista på varenda puck över hela banan , vann nog knappast någon sarg kamp.
Matchen slutade 6-2 till AIK
I just denna match så hade nog Brynäs de sämsta försvarspel jag skådat på väldigt väldigt länge. ( ja värre än hv i 0-8 matchen)
Sista på varenda puck över hela banan , vann nog knappast någon sarg kamp.
Såg matchen med.
Även i BIF finns utvecklingspotential
Jo absolut. Men jag ser till den större bilden i den här frågan, inte bara hur många importer nåt enskilt lag har.
Om man jämför importerna idag mot för 15-20 år sen så är det två helt olika situationer. För 15-20 år sen såg det annorlunda ut. Självklart fanns det de som floppade, men många var riktiga profiler som höjde både sitt lag och ligan. Många av dagens importer är synnerligen mediokra. För att inte säga dåliga. De höjer varken nivån på hockeyn, laget eller ligan.
Men.
De tar plats och speltid från unga svenska spelare. Och det är helt i onödan. Varken SHL eller svensk hockey tjänar på att ha utländska spelare som knapp platsar. Ändå väljer lagen i stor utsträckning att satsa på dessa som om de vore frälsare.
Sen säger jag inte att importregeln löser alla problem. Det krävs en massa åtgärder för att få svensk hockey på banan igen. Men nuvarande importregler är inte en hjälp i sammanhanget. Snarare tvärtom.
Figren och Norlindh drar igång podd igen!
Med risk för OT. Tar den där alla dagar i veckan i jämförelse mot den senaste säsongen och dess avslut som ligger färskt i minnet. Den där 11:e placeringen håller dörrar öppna. AB och CA kan arbeta vidare på den process som håller på att implementeras. Övriga lag är vad det är.
För mig är den tabellen ett resultat av att fantastiska saker faktiskt hänt. Hoppas de stämmer!
Håller med. Vi klarar oss från kvalspel, Linköpings satsning havirerar totalt och vi kan fortsätta vår uppbyggning, med Abbott och Blomman i spetsen, med sikte på en ljusare framtid.
Växjö förlorar mot Sheffield i CHL, ett smickrande resultat
Intressanta resultat IKO-RBK 3-0 och LHC-LIF 1-7. Betyder dock som sagt inget. Kanske förutom att LHC har gjort ett tapp på målvaktssidan.
Heljanko sparar sig till SM-finalen!
Heljanko ser ärligt talat helt vilsen ut i mål. Vissa mål ska inte läggas på han dock.
Men kolla på highlights ni som är intresserade. Visst fan ser de sjukt fladdrigt ut.
Jasek valde modo. Otroligt korkat val.
Vi kan nog konstatera att det inte är en Högberg i alla fall. Vårt försvar kommer behöva hjälpa finnen betydligt mer än vad de hjälpte Högga.
Tycker det är rimligt att som Clubensupporter vara lite orolig över målvaktspositionen. En känsla som vi känner igen, men som vi nästan hade glömt bort efter Höggas intåg.
Jag får lite Ortio vibbar av Heljanko, spelar ett mer attackerande målvaktsspel?
Det skadar inte
Dom kan få känna puls och ångest varje match han står
Bara den lilla saken att han kommer agera vägg mot HV. Alt att HV skjuter lösa puckar i magen. Det är sen gammalt.
Så är det. Har nog aldrig sett en mer aggressiv målvakt än vår nya finne. Heljanko är ju rätt liten så jag antar att han måste vara aggressiv mot skytten för att kompensera för sin storlek, men hans spelstil tillsammans med vårt “allovertheplace”-försvar ser inte ut att vara en särskilt bra kombination.
Högga var ju en stor, lugn och metodisk målvakt som sällan var ute och sprattlade. Det lugnet som Högga spred känner man inte alls med Heljanko.
Efter försäsongens insatser så ser jag inte hur Heljanko ska kunna sno matcher åt oss på samma sätt som Högga gjorde, framförallt mot er. Jag sätter mitt hopp till den finska sisun och att han höjer sig när det väl ska spelas om poäng.
Killen kommer säkert göra sina bästa matcher mot HV så där kan han nog vinna några på egen hand