Tråden om: SHL

Ja shl.se är ju ett gäng oseriösa skojare uppenbarligen. Highlights finnns till tre av gårdagens matcher…man undrar ju liksom varför man bara går halvvägs.

Rörligt material är skit på deras sida, statistiken likaså. Hoppas på uppryckning.

5 gillningar

Ska man inte vara mer orolig som Växjö-supporter som har typ fullt lag och ligger på endast 3 pinnar medan HV har borta halva laget och endast 3 poäng mindre

Av de småländska lagen i SHL så ligger HV på en hedrande andraplats medan Växjö ligger näst sist :grin:

7 gillningar

Är ju många lag i SHL som känns som potentiella räddningsplankor för HV vilket ändå är positivt.

Inget lag lär ju bli som IKO förra säsongen men finns många lag som kan komma att blanda sig i bottenstriden.

Är väl egentligen bara Skellefteå, Färjestad, Frölunda, Luleå, Växjö och LHC som känns som gjutna på minst en Play In plats.

Alla övriga lag tycker jag skulle kunna riskera att hamna i en bottenstrid faktiskt, t o m Rögle kan jag tänka mig men kanske inte så jättetroligt.

Så krävs inte jättemycket för att HV ska upp på säker mark. Bra målvaktsspel, bra Special Teams och ett par lyckade nyförvärv så är vi hemma.

Får vi inget av detta då är det helkört. Allt detta går ju att lösa trots allt men kan komma att krävas tuffa förändringar.

image

9 gillningar

Kan inte HV erbjuda Timrås sportchef jobb som assisterande sportchef i HV?

Då blir nubben sportchef i Timrå vilket borde innebära att det kommer att finnas ett lag som är sämre än oss nästa säsong förutsatt att vi inte åker ut i år.

7 gillningar

image

1 gillning

Ruohomaa var väldigt spydig i intervjun efter period 1. Dock väldigt låg/krånglig nivå på frågor ibland :smile:

Såg den också. Man kan vara lite mer proffsig där kan jag tycka

Räddningsplanka nr 1, Örebro?

Brynäs vänder 0-2 till 4-2 och går mot seger mot fhc. De har gjort allt rätt sen dom gick upp i shl. Smarta nyförvärv kryddat med hemvändare. Hv anställde nubben vid återkomsten vilket var början på hvs totala förfall. Hult 10 ggr hellre än nubben.

2 gillningar

Hade vi några hemvändare som ville komma hem då? Tedenby och AP20 iofs. Hmmm fel hemvändare kanske :thinking: Räknas Martinsson som hemvändare?

Smartase nyförvärvet var Elvenes som ville bryta och bli bra i Leksand istället.

Pilut är väl den enda som är realistisk. Nu har vi varit uppe i två säsonger och inte alls samma tryck på hemvändare som Brynäs har haft.

Brynäs ser absolut inte ut som någon räddningsplanka. Top 10 lag är känslan.

Håller med - Örebro, Malmö , Leksand kan vara möjliga kandidater

Och ändå är de lagen som nämns hästlängder bättre än HV

2 gillningar

Vi får se - det är bara fyra omgångar in, HV har haft massor av skador och mött tre av de bästa lagen och i denna matchen har de haft en hel del oflyt.

Jag vet - det låter som dåliga ursäkter - men jag tror faktiskt på det jag skriver :slight_smile:

1 gillning

Det finns inga räddningsplankor. HV måste göra det här med egen kraft, på egen hand. Man ska förbi två lag. Med. Egen. Kraft.

Just nu ser det omöjligt ut. Omöjligt.

2 gillningar

För övrigt kan jag inte se något lag som rår på Färjestad i år

Nej svårt se det. Sen får man tycka vad man vill om fbk men satan vad David Tomasek varit bra 6+4 på 4 matcher 10p Killen är i mega form och lär spela till sig NHL kontrakt nu denna sässe.