Tråden om: SHL

3-2 Malmö igen :frowning:

1 gillning

Det är galet vilken flax Malmö ska ha

3 gillningar

Brynäs har iallafall reducerat till 2-1 nu. Komigen nu Brynäs

Brynäs riktigt sunkiga just nu.

Såklart Modo och Malmö ska ta 3 poäng. Nu är det upplagt för att vi ska bli nollade ikväll och sen hamna efter igen…

1 gillning

Örebro och Brynäs har börjat tappa är känslan. Smekmånaden över månne?

Jumbon slår serieledarna och bottenlag slår topplag borta. Inte bra. Sätter press på våra överbetalda stjärnor nu i alla fall.

Jäklar vad nära Linköping var att kvittera i slutet mot Frölunda.

Men dom skötte sig. Bara 5p upp till Lhc nu.

Nära skjuter inget silver lejon!

7 gillningar

Bra att Linköping förlorade, mindre upp till de nu.

1 gillning

Nästa omgång möts alltså LHC-RÖGLE och Leksand-Malmö.

Kan vi plocka poäng i Göteborg så ör vi med i leken på allvar igen…

Fan att det ska vara uppehåll.

4 gillningar

Jag ska på den matchen, var länge sedan HV plockade poäng när jag var på plats, både i Göteborg och Jönköping(undantaget i HA), det är först nu jag insåg att den ligger direkt efter uppehåll och HV brukar vara trögstartade efter uppehåll :grimacing::grimacing::grimacing:.

För helvete sälj din biljett.:rofl::rofl:
Nädå… Minns förra säsongen, när vi fullständigt spelade ut Frölunda i en match i scandinavium. Ledde med 0-4. Förlorade matchen med 4-6…

Hoppas på nåt liknande fast med annan utgång då. :blush:

3 gillningar

Var på båda matcherna i Scandinavium förra säsongen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Åh hjälp, Frölunda nästa… i Göteborg 19/12. Någon här som vill säga vad vad den tror sannolikheten för poäng är?

Om jag inte har fel har vi inte varit så bra på bortaplan hittills, och dessutom ligger Frölunda mycket bättre till i tabellen. I feel a disaster coming, men jag kan ha fel. Att bara ta det till övertid skulle i det här fallen vara en sensation.

Alla lag är svårslagna om vi spelar dåligt.

Men är vi påkopplade kan vi slå alla lag, det har vi bevisat dom senaste 5 matcherna

2 gillningar

Sant, får hoppas att vi spelar som vi har gjort den senaste tiden och inte faller tillbaka så att säga. Det är bara det att som jag minns det har vi inte varit bra på bortaplan, just därför jag tänker som jag gör.

I mångt och mycket är det i stora delar alltid upp till HV. Vill HV spela så kan dem spela. Behöver inte vara mer komplext.

Till ämnet. Frölunda har väl en tendens att vara slow started efter uppehåll. Jag har ingen statistik som bekräftat min tes. Men har för mig att Roger har tidigare påtalat detta.

2 gillningar

Hörni, inget HV71 i denna tråd, se trådens namn :grin:

2 gillningar

Grattis färjestad till att kanske ha värvat den tröttaste, tråkigaste och drygaste tränaren i Sverige.

8 gillningar

Hm. Själv gillar jag Jönsson. Ett proffs ut i fingerspetsarna.
Är helt övertygad om att han kommer göra det bra i FBK.

Men… Jag hoppas verkligen inte det.
Inget illa mot Jönsson, men allt illa mot den lila klubben och Sveriges otrevligaste stad!