Tråden om: SHL

Örebro och Rögle är två riktiga krislag som bara faller i tabellen. Om HV tar några segrar så tror jag att Örebro ligger riktigt illa till. Matcherna mot FBK och BIF är viktiga som alltid men matcherna mot Örebro och Rögle kan bli de viktigaste på länge.

Börja med att vinna sina egna så kanske.

En kul sidospaning är att det är två hemmalag som presenterat en förlängning av sina respektive spelare till 2028 och de ligger båda under med 0-2.

Fast mycket av Rögles kris har att göra med att spelarna inte kunde spela hockey efter de fick beskedet om Hansson. Sen är frågan om dagens match var som svar efter idioterna med flaggan eller om det äntligen lossnat i spelet. Sen vet jag inte vad jag tycker om våran sportchef och om han ens ska ha den positionen…

Tydligen en dålig match i Örnsköldsvik. Ante Karlsson tyckte att det såg ut som en juniorsmatch. Dåligt målvaktspel på det också. Luktar lite kval här för båda lagen…

Viktigt att HV vinner sina. Närliggande lag kommer blanda och ge, med risken att dem har ett litet jämnare poängintag än HV

Är Linköping på väg att göra en tokig grej. Enligt Expressen är man överens med Adam Werner, mv i TPS Åbo. Samtidigt vill man dumpa en dyr Heljanko som har kontrakt med LHC även nästa säsong. Målvakternas stats:

Heljanko, 21 matcher, 88,8 % i räddningsprocent, 2,90 insläppt per match
Werner, 22 matcher, 87,5 % i räddningsprocent, 2,91 insläppt per match

Ur askan i elden? Knepig affär kan jag tycka, men va fan, vem bryr sig om LHC?

1 gillning

Vill ändå minnas att Werner var bra för Malmö i kvalet åtminstone.

Antar att de kommer att satsa på myrenberg och vill ha in en billig back up

1 gillning

Jag såg en hel del av Heljanko när de spelade i CHL och han var stundtals helt jäkla fenomenal. Alltså Högberg-nivå. Han gjorde någon match borta mot Luleå som var snudd på parodiskt bra. Som om det var från serietidningen Buster eller liknande. Han har extremt hög potential den grabben. Känns inte som han trivs med att lukta på Sulfit varje dag helt enkelt.

1 gillning

Det var Kalle Anko du menade , han var inte med i Buster

1 gillning

Werner är väl ändå rätt bra, kan förstå det delvis, men är han så mycket bättre att det är värt att betala vad som förmodligen är en stor kostnad för att bli av med Heljanko?

7 poäng mellan plats 6 och 13…

1 gillning

Sjukt jämt, när var det sist så tight så här långt in på säsongen?

Kan aldrig minnas det varit såhär någonsin

Kikar på Örebro- MoDo. Örebro är verkligen inte bra nu. Stora hål bakåt där

Härligt MoDo-röv! Är det en Örebro-kollaps månne? Dom var verkligen beyond reach under den första delen av säsongen

Modo leder med 2-0

Bara att hoppas att man klarar sig från kval, iallafall mot MoDo. Dom har verkligen börjat hitta varandra. 2-0 mot örebro för stunden, kunde likväl varit 5-0

Skulle nog säga att Örebro ( babian röv ) är sveriges sämsta lag just nu.

Utan tvekan. Två segrar på 14 senaste innan idag. Eller är det 15 senaste.
Uselt oavsett