Örebro åker ut och vi snor Karlkvist och Puistola. Mums!
Kan ju passa på att knycka en Liv också då när vi ändå är i farten.
modoröv lika dåliga som oss att få ut pucken ur zon
Nere på 5p mellan plats 7 och 13 nu till och med. Sjukt, Ne tror aldrig serien varit såhär jämn på undre halvan. Galet
Torsdag
Linköping HC - Färjestad BK
HV 71 - Brynäs IF
Växjö Lakers HC - Leksands IF
Rögle BK - Skellefteå AIK
Lördag
Leksands IF - Linköping HC
Örebro HK - HV 71
Rögle BK - Växjö Lakers HC
Om man ska titta uppåt mot strecket så finns ju faktiskt en realistisk chans att (kortvarigt?) kliva över det med 3p mot Örebro.
Modo har gått rätt starkt mot slutet.
Örebro och Linköping kan mycket väl involveras ordentligt i bottenstriden och hamna i kval - förstås också beroende på om det sker värvningar.
Om man tittar på perioden sedan HV fick in Ang och Leggia och extrapolerar det så har Örebro gått klart sämst och MODO har god chans att hinna ikapp t.ex. Linköping eller Rögle
Hoppas Örebro har för dålig ekonomi för att värva , då ligger de risigt till enligt vart det barkat på sista tiden (tappat Emil Larsson kan ha haft effekt att den kritiska massan av spelare tippat över till att de börjar förlora)
Örebro har ju havererat rätt rejält sedan Kossilas intåg. Kan vara dumt att rubba balansen i ett sådant lag som går som tåget
Örebro 9 poäng på 15 senaste matcherna om jag såg rätt
ett poängsnitt på 0,6 !?!
Andra lag må dalande kurvor. Men på något sätt är det HV:s öde till mötes. Att våga lyckas och inte va rädd för att vi får inte.
Matson går in i Rögles stab.
Rätt kloka ord från Alcén. Brynäs reviderar ingen målsättning, trots succén hittills. De ska ha två lag bakom sig, det är vad som gäller.
Funderar på om det är här HV gick fel (förutom alla tokiga felrekryteringar naturligtvis). HV själva, liksom supportrar (inklusive jag själv), tyckte att HV inte var någon vanlig nykomling. Man trodde man skulle kunna ta vid där man slutade när man åkte ur och bli ett topplag direkt. Det här hörde man ju också från både ledarstab och tränare som vägrat släppa målen på slutspel, trots att det gått skit.
HV, liksom supportrarna (inklusive jag själv) har inte varit tillräckligt ödmjuka.
Det skulle jag säga att den är en av de viktigaste pusselbitarna för Brynäs. Hade gärna sätt HV göra lika efter återkomsten. Nog hade man som du säger en inbillning att vi skulle utmana igen.
Samtidigt känns det ju konstigt att Brynäs fortfarande tänker två lag bakom sig…är det ens matematiskt möjligt för dem att halka ner till plats 13?
Tror Brynäs lärde sig en del av HV:s misstag och angrep sin återkomst på ett helt annat sätt än HV gjorde.
Själv tror jag, grundat på hur det har gått för Örebro ett tag att det är lättare att ta poäng från de än från Brynäs. Brynäsmatchen känns som att den kan bli pinsam om man tänker på vad det kan bli där.
Sen hade de ju ett antal hjältar som kom stormande från NHL också.
Js det var fina förstärkningar de fick in. Vi fick förvisso AP och Teden, men Brynäs värvningar där och då var ju ett par snäpp upp sett till helheten.
Deras hemvändare har dessutom presterat på en hög nivå.
Sen har de ju lyckats pricka extremt rätt med vissa värvningar (D’Astous) samt fått andra att höja sig rejält från Allsvenskan (Kopacka).
Silverberg, Larsson, Rödin och Lindblom är ju dessutom egenfostrade.
Fan om de vinner guld, då kommer man aldrig kunna prata med en Bryppare igen.
Samma känsla här. Framför allt eftersom de i så fall lyckades med precia allt som vi misslyckats med.