Tråden om: SHL

Förmodligen och sen vet man inte vad man får denna säsongen. Han är skadad och kan vara borta året ut.

Kommer inte ihåg var jag hörde det men Växjö var på honom men blåste av pga. skadan då den verkade långdragen och allvarlig.

Edit: han sägs att han ska vara redo till säsongsstart

Måste säga att LHC ser mer “nubbiga” ut varje år, fler stora dyra namn och ingen röd tråd. Dock inga livstidskontrakt.

Finansiärer som går in med spetsspelare.

Från Hockeynews.

Den här rekryteringen, liksom Theodor Lennström, hade heller inte varit möjlig utan hjälpen och stödet från näringslivet, partners och externa krafter med Magnus Lidén i spetsen.

Tattarklubb som inte kan stå på egna ben :slight_smile:

Inget jämfört med Leksand dock :joy:

Färjestad värvar Filip Roos

Rögle värvar Fredrik Olofsson, något jag hade velat se i Hv

Verkar som att han hedrade att han faktiskt skrev på för dem innan han stack över. Ändå lite respekt

3 gillningar

Känns som HV har snott en del värvningar Rögle skulle vilja ha. Typ Hansson och Borgman.

1 gillning

varför sluta när man väl är igång🫣

1 gillning

Alltså 40 miljoner kr som Leksand ska betala ut sammanlagt i sign off bonusar… fyfan.

Enligt nedsläpp leksand podden.

2 gillningar

Lär ju bli ett bottenlag i år. HV behöver fler…

Mikko Manner till Hockeynews. Nu var det väl ändå inte Luleås finnar som var tungan på vågen i finalen kanske…
Eller Levtchi var ju rätt jäkla bra, spelade han något i finalen @LuleHF ?

1 gillning

Joo men inte alla matcher, det har visat sig att han haft en skada som stört honom nu i efterhand när allt mörkande tagit slut

Sellgren spelade bland annat med en avsliten muskel i bröstet :grimacing:

Men jag skulle säga att alla finnar var med i bidrog i aldra högsta grad Koivistoinen lyfte sitt spel rejält, Nurmi var en jätte och Levchti var såklart väldigt nyttig med de matcher han spelade.

Laaksonen var ju skadad hela finalen

Men sen hade vi även Junioren Tuhkala som klev in och gjorde det väldigt bra de minuter han fick på backplats

1 gillning

Men det var väl mest O’Neill, Ward och Allard som gjorde störst skillnad eller?

Ja absolut just i finalen mot Brynäs var det dom 3 som var dom stora utropstecknen helt klart!

Helvete alltså undrar hur länge det tar innan en back gör 21 poäng i slutspelet igen :sweat_smile:

Endast 2 poäng ifrån att slå rekordet som Bud Holloway håller

1 gillning

Hmmm. Det här vet jag ju inte om det blir bättre. Det är klubbar som snackar i egen sak som lagt fram det.

3 gillningar

Jag kan gå med på det, men utöka då lagen i SHL till 16.

2 gillningar

Ser dock hellre att kvalserien återinförs. Då får både lag från ha och shl möjligheten att ta klivet upp/stanna kvar.

3 gillningar