Tråden om: SHL

JE borde betraktas som återfall också väl ? :laughing:

JE borde betraktas som återfall också väl ? :laughing: Som det nämns tidigare i detta ämne.

JE borde betraktas som återfall också väl ? :laughing: Som det nämns tidigare i detta ämne.
[/quote]
Jag är egentligen av åsikten att varken Jimmie eller Jere skulle stängas av alls, utan att matchstraff kunde räcka… Men där har jag förståelse för att folk kan vara av olika åsikter.
Men precis, part of the fun är ju att Jimmie också är återfallsförbrytare och ändå får så annorlunda straff än Jere.

Är det någon som någon gång sett en intervju med (någon i) disciplinnämnden där det ställs lite kritiska frågor, a la “Varför får spelaren X detta straff när spelaren Y fick annat straff för till synes samma förseelse?”? De kanske har bra förklaringar till det vi betraktar som lotteri. Även om jag tvivlar på det.

De har nog förklaringen hela världen tar till vid sådana kritiska frågor:

“Vi diskuterar inte enskilda fall”

Supertråkigt, transparans, tack.

www.aftonbladet.se/sportbladet/article22398867.ab
Helt rätt av den gode Bert.

Skadeglädjen är ljuvlig! Rekommenderar starkt att gå in och läsa på silverköpings forum.

Jösses! Modo åker ur SHL! Leksand slår ut dem i Sudden.

Lider ändå på nåt sätt med Modos fans. Det kunde varit vi för ett par år sen, hugaligen!

Perra är kung! En lilltå av mig lider med Modo enbart pga Olausson…Undrar om AJ står vid ngn bankomat,är väl 20000 han är skyldig :slight_smile:

Bara hört 10 000 men de räcker la gott och väl dock :laughing:

Otroligt skönt slippa Modo! Skönt att slippa deras tråkhockey deras sjukt jobbiga hemmafans, laget berör inte mig något och har aldrig gjort.

GZ LIF! Nu kommer KA vara överfull när LIF kommer på besök.

AMEN! Att det var AJ som spelade ner dem är bara en fet bonus, satt och hoppades som satan att vita hästen skulle plocka dem redan förra året. Ett tråkigare lag med sämre satsningar och fulare tiggeri från kommunen får man leta extremt länge efter. På en av punkterna kanske man bara behöver kolla på LIF men annars så är Modo det tröttaste laget någonsin. Helt otroligt skönt!

Linköping HC ser ut att satsa på en väldigt ung backbesättning den kommande säsongen.
De har just nu åtta stycken kontrakterade backar där den äldsta, Niclas Lundgren, är 26 år/född 1989.
Det känns ju som att de måste värva in någon lite mer rutinerad back nu när både Rahimi och Junland lämnat.
Jag har nämligen svårt att se att deras nuvarande backbesättning kommer klara av trycket en hel säsong.
Linköping’s offensiv är ju glödhet men vad hjälper det om deras defensiv är schweizerost?
Å andra sidan så ger ju en ung/billig backbesättning extra utrymme för stjärnspelare framåt.
Jag tycker det är något av en chansning. En chansning som iofs, om spelarna utvecklas rätt, kan vara genial.

Gabriel Carlsson - 1997
Gustav Forsling - 1996
Petter Hansson - 1996
Carl Dahlström - 1995
Anton Karlsson - 1993
Emil Kristensen - 1992
Eddie Larsson - 1991
Niclas Lundgren - 1989
Snittålder: 21,75 år

hockeysverige.se/2016/04/19/ … pp-fansen/

Intressanta tankar om SHL.

Du slår huvudet på spiken, det är en chansning som kan slå väl ut, eller kraschlanda. Men faktum är att det var ungdomarna som höll jämnheten förra säsongen. Rahimi var rätt blek i grundserien, Junland och Billins iskalla i slutspelet.
Forsling får äntligen mer istid i PowerPlay nu när Junland lämnar. Anton Karlssons misstag förra säsongen kan nog räknas på ena handens fingrar. Nu ryktas Näkyvä vara klar och således är backuppställningen klar, i så fall.

Titta inte enbart på när de är födda, Carlsson, Forsling, Dahlström och Karlsson har alla varit ordinarie i två säsonger. Noterar även att bara Lundgren och Kristensen inte är från de egna leden.

SAIK och DIF ligger rätt nära LHCs åldrar på backarna också.

Med reservation för buggar i mina scrape-skript som jag gjort i helgen så ser ålderssnitt för backar per lag ut såhär:

Grattis Frölunda!

Fan vad gott att SAIK inte vann.

Underbart att se Bert Robertson lipa i år igen! 4 torsk på 6 försök. Så jävla fantastiska är ju inte SAIK… Och undan M Svensson i mål är de ju bara ett vanligt lag.

Grattis Frölunda.

Men fy va fula guldhjälmarna är i år…

Hade förbundet inte råd att putsa förra årets guldhjälmar? :laughing:

Grattis Frölunda!

Tycker det är helt vidrigt att Frölunda vann. Jag kan ta att SAIK hade vunnit för de har ärligt talat gjort det bra. Men att Frölunda vinner… fy faaaaa-aaaaaaaaan. Jävla helvetes röv vad äckligt det är.

Bara att gratulera Frölunda till guldet.
Även om jag personligen inte har så mycket till övers för dem så blev sambon (som är född och uppvuxen i Göteborg) iallafall glad.