Tråden om: SHL

Tycker det var helt underbart att Frölunda slog gruvlaget :slight_smile:

Mats Rosseli Olsen ska aldrig mer spela en match i SHL, så jävla omdömeslöst att storma planen som idrottsman, undrar hur han själv hade reagerat om någon stormat rinken då han själv spelat, riktigt pinsamt och omdömeslöst!!!

det är väl kanske så att han inte fattar, då is-stormning inte direkt är ett problem i SHL. Jag försvarar honom inte, tvärt om, det visar att Mats är en klåpare som inte har förmågan att se utanför hans eget jävla ego.

Man behöver inte sparka honom, men förbjud honom att vistas på samtliga idrottevenemang, i alla hänseenden, under X år. Sen kan frölunda välja att fortsätta avlöna honom när han sitter hemma och käkar chips och lipar över hur elaka alla är.

Haha aa håller med dig, förbjud honom att vistas på arenor (som publik) är mer rimligt, vart lite väl irriterad där ett tag! Trodde allt va ett skämt från början, trodde faktiskt inte ens att en Frölundait kunde va så dum

Jag fattar faktiskt inte de som “försvara” MRO eller i vissa fall nästan hyllar det, som en “skön snubbe”. För det är så jävla omdömeslöst och han är där och representerar sitt lag som också råkar vara svenska mästare. Att då bryta mot regler/lagar på en annan arena i en annan sport… så jävla puckat. Ingen vidare god representant för Frölunda. Och han ska givetvis inte särbehandlas utan ska ha samma straff som alla som gör liknande. I teorin kan han få två års avstängning från samtliga idrottsarenor… (vilket han inte kommer få, han kommer troligen få böter.)

När det gäller hans framtid i Förlunda… bra fråga. Jag tror inte han får kicken, men däremot kommer han få interna böter och avkrävas en offentlig ursäkt. Det är vad jag tror. Även om han faktiskt skulle kunna få sparken för detta med tanke på hur ofta FHC pratar om sin “värdegrund”.

Han bör ju få det straffet som åskådare i alla fall. Man får ju också hoppas att hans böter blir högre än de 75.000 han fick för att storma i ett bet.

Förövrigt ska Rahkshani vara klar för redhawks. Han samlar på sig klubbar att spela för.

Lyssnat igenom Brynäs möte man haft med supportrar.
Man erkänner att man inom organisationen haft på tok för många Chefstjänster som kostat på tok för mycket. Men att man nu tvingas banta ner organisationen och säga upp onödiga Chefstjänster.
Kan tyvärr tänka mig att det ser ut på detta vis i många stora organisationer. Nyfiken på om man reflekterat över detta i HV71?! Någon som vet om man sätt över antalet välbetalda tjänstemän? Behövs alla?

Enligt fbks VD så har de ett eget kapital på 70 miljoner. Vad ligger hvs egna kapital på?!
Håkan Loob går in och tar sportchef/gm rollen.
Hv71 3 personer för detta jobb. Hv skulle behöva förklara för åtminstone mig varför vi avlönar 3 personer för detta???

70 tar jag med en rejält nypa salt, något som enligt mig är långt från sanningen.
Eget kapital är inte detsamma som stålar på banken. 2015 sa dom upp T.Rundqvist, A.Steen, ismaskinisten J.Jönsson + fem till.
Ekonomin är ansträngd - sa FBK:s vd Stefan Larsson 2015 och vart rejält oroad inför framtiden.

Hv71:s senaste årsredovisning och kan vara lurig att utläsa. Nuvarande är under bearbetning.
cdn.shl.se/files/HV71/OmHV71/hv7 … e_1415.pdf

Långt från sanningen? Vad menar du? De hade ca 70 miljoner i eget kapital senaste bokslutet och kommer enligt VD:n gå plus denna säsong.
Att eget kapital inte är samma som pengar på banken vet väl de flesta med baskunskaper i ekonomi. Det är väl just det som är grejen. Det är väl ingen som påstår att FBK har 70 miljoner på banken?

Det tar emot lite att säga detta men jag är imponerad över Linköping’s förmåga att år efter år få ihop en riktigt stark forwardsuppsättning. Idag så offentliggjordes det att Niclas Bergfors har skrivit på ett två års kontakt för Linköping HC.
Deras forwardsuppställning består alltså exempelvis av Niclas Bergfors, Broc Little, Andrew Gordon, Mathis Olimb, Garret Roe för att nämna några. Linköpings två första kedjor kommer den nästkommande säsongen att bli livsfarlig! Potentiell guldkandidat om deras chansning att satsa på en väldig ung backbesättning slår ut positivt. :frowning:

Måste erkänna att det är motbjudande äckligt att se silverköpings trupp nu, den är tyvärr ganska bra faktiskt. Speciellt med senaste nyförvärvet Näkyvä.

Jo stinkköping har värvat bra men de har tappat en hel del med.

Billins, Junland och Rahimi är ju inte 3 kassa backar direkt

Johan Svensson, aka Mr. Madhawk, tippar SHL. Tipset känns riktigt vettigt då det i stora drag överensstämmer med min ranking. :wink: 1-5 och 11-14 köper jag helt och hållet. Möjligen skulle jag byta plats på Linköping och Luleå. Svårt att sia om platserna 6-10 men nog tycker jag HV ser starkare ut än Örebro och Färjestad.

1. Växjö
  2. Skellefteå
  3. Linköping
  4. Luleå
  5. Frölunda
  6. Brynäs
  7. Färjestad
  8. Örebro
  9. HV71
  10. Malmö
  11. Rögle
  12. Djurgården
  13. Karlskrona
  14. Leksand

Brukar hålla med om påståendet att “hockey är buisness” men måste säga att det här är ganska ruttet gjort av SAIK. hockeysverige.se/2016/09/09/ … alig-sits/

Okey att man gör sig av med spelare som inte presterar men här handlar det om en ung kille, trogen till klubben, som får förlängt i maj och sen får kicken precis innan säsongen ens startat och så nära inpå också. Om man inte var intresserade av Erik så borde man aldrig förlängt från början. Eller har jag fel?

Ett par stora rövhål i den klubben, jävla SAIK. Riktigt ruttet.

Lite kuriosa som åtminstone jag själv haft roligt åt:

Pratade för några dagar sedan med Jörgen Lennartsson, blåvitts tränare. Otroligt kunnig, inte bara på fotboll, utan även hockey.
Han växte upp i Växjö, men på den tiden var det antingen Brynäs, eller Leksand som man höll på. Hans val blev Leksand.
Växjö hade ett a-lag i hockey även på den tiden, men de var sämre än deras korplag och fick pga det träna efter korplaget, så att de kunde se och lära först, innan de själva gick på is. :laughing:

Är det bara jag eller är SHL startens schema ett stort antiklimax.

3 matcher i lördags, sen 2 på onsd och 2 på torsdag, 2 på fredag osv… HV får vänta tills nästa torsdag på att spela hemma.

Jag menar va fan… det ska ju smälla igång ordentligt med full omgång på en lördag och man ska inte behöva vänta 1,5 vecka på att spela hemma- Dessutom får HV möta ett lag som redan avklarat första matchen och kommit in i det mer. Kass

It’s all about the money (passande refräng iaf)

Ja, intresset svalnar ju rätt rejält för att ens bemöda sig att kolla hur det gått för de andra lagen, nu kommer man ju kolla resultat/tabellen först när det blivit en full omgång (om det nu ens kommer bli det en enda gång denna säsong…). Segt är ordet.

vilken jävla misär, den första matchen i årets SHL är från omgång 37 :open_mouth:

Det kommer alltså ta 37 omgångar innan vi har en tabell som speglar resultaten efter full omgång.

Jag kanske är stentrög, men jag har iallfall en 3a i matte från årskurs 7, och i min värld får man så in-i-helvete inkompetent för att ställa till dylik oreda i tabellsystemet.

Som andra varit inne på, snacka om att förstöra upplevelsen av årets säsongsstart… och en jävla massa annat.