Tråden om: SHL

Satte på den nu i tredje :slight_smile: LOL

Nästan bättre än AIK - HV för några år sen. Men bara nästan.

m.youtube.com/watch?v=CG75NPZKOww

Vi har sex lag framför oss. Fem av dem har en eller två matcher mindre spelade än oss.
Vi har sju lag framför oss. Sex av dem har en en match mindre spelad än oss.

Fan vad jag hatar SHL och deras förbannade usla spelschema.

Du vet vad jag tycker om detta. Helt övertygad, om Lord Denny Ericsson, HV-generalen levde nu och
fortsatt sin framfart, hade cirkus/trams/stjärtkonserter och d.y.l vart ett minne blott i KA och i Sverige.
Tro mig - tyngre pondus fanns inte. Den som motsäger det, har inte träffat Denny.

Vilar i Hakarps Kyrka, Huskvarna. Väl värt ett besök…
Är där och på Stefan Livs grav regelbundet med barnen.

Jo det var nog bättre förr, Har dock inte superbra minne hur det var då, Men har för mig att hakningar åkte spelare ut för ofta för i och med att det förstörde liret. Idag vet jag inte om man gör det längre? känns som det är omöjligt att frakta puck nu då klubbor ligger slingrade runt kropp som ormar. Därav mycket sämre lir i spelet och inte lika rolig hockey att kolla på. Enda sättet man kunde sätta stopp för en finlirare förr regelrätt var med en fysik, vältajmad tackling eller välriktad klubba mot puck. nu är det tok-spattande med klubba som gäller.

Tycker även att Interference verkar borttaget? förr åkte man ofta ut för det om man var i vägen för spelare som ej hade puck. Det förstör också mycket av spelet. Man ska få positionera sig nära tills pucken är på väg men tycker man plockar bort spelare redan innan passningen har lämnat bladet nuförtiden. Nu kan man flytta på vilken spelare man vill och stå i vägen för alla spelare som försöker flytta sig på isen.

Spelet blir så nerstängt på nåt sätt och handlar bara om att krympa ytor och vara extremt aggresiv med klubbor. Brunkarhockey kallar jag dagens hockey. Förr kallade jag det hockey.

Återigen hamnar HV utanför kvällens omgång tack vare SHLs genomusla matchplanering. Fan vilken abstinens jag har nu, speciellt efter fredagens bottennapp.

Så här i kampens tider på rinken så är det bara en sak som betyder något. Jag hoppas på det bästa och önskar Erik Forsell med familj all lycka till med dottern…

Kan bara hålla med dig Hover.

Hatar att tabellen haltar så mycket.

Vi har plats 4 men kan lika gærna vara 8 efter 31 omgångar.

Kænns som Top 10 har kopplat ett grepp om slutspelsplatserna.

Det suger att det haltar så mycket. Det är förvisso många poäng kvar att spela för, men man måste sitta och ha en massa jävla beräkningar i huvudet för att hålla sig ajour med läget i tabellen och vilken utkomst i matcherna som gynnar HV mest.

Det är ett störmoment i min vardag, ett väldigt litet sådant, men stort nog för att SHL borde kunna ta och kamma sig, för det drar ner trovärdigheten och värdet av dem som organisation. Att inte ens kunna schemalägga en säsong som man själv styr över i väldigt stora drag, det är klent.

Jag är nyfiken på vad klubbarna tycker i frågan? Det kan ju vara så att det är deras mer kommersiella tankar som styr och skapar denna situation. Jag tänker då på saker som att få hemmamatcher i mellandagarna etc.

Den som har ansvaret før årets spelschema borde sparkas.

Hockey spelas på en høft sisådær en gång emellanåt. Återinfør fasta speldagar, Tisdag, Torsdag, Lørdag. Trøtt på den hær skiten.

SHL borde skæmmas.

Håller med om allt.
Elitserien spelades då enbart, som du skriver och ska det vara. Inget haltande som nu. Värdelöst.
Fan om det inte var bättre förut, med 1(en) huvuddomare. Betänk detta.

Nu som alla vet är det pengar som istället bestämmer. Hellre tramskoncert än Hv71.
(rekordet var 2009 när en gubbe vid namn, Bob Dylan gnällde i en mick två timmar och fick dessutom betalt för förnedringen) :unamused:
Min åsikt - OBS.

Mr HV - Denny Ericsson. Handen upp, som på allvar tror att Sir Denny hade tolererat denna cirkus.
Ja, jag har träffat legenden åtskilliga gånger och han var Stenhård. Viker mig sällan, vet alla, men här vart jag snorris.
Mycket saknad, vilar på Hakarps kyrka(Huskvarna), morsan fikar med änkan.

Tror personer som Denny hade behøvts idag før att komma på bukt med problemen.

Samtidigt klagar SHL om minskat intresse och minskande publik i arenorna. Tycker till och med media och lokalmedia har trøttnat. Man har totalt vattnat ut allt som heter svensk hockey.

Nyckelfaktorer som minskar intresset
*Spelschemat med haltande tabeller
*Domarna, vi måste børja stælla krav
*Avsaknaden av profiler
*Euro Hockey Tour, borde skrotats før længe sedan
*Back to back møtena ær en total flopp

Finns sækert flera orsaker.

Klubbarna och SHL borde kolla på DIFs arbete med att locka publik, från 0-100 med 8 års intensivt arbete. HVs sætt att bibehålla publiken, NBS hæstjobb som supporterførening. HVs mediasatsningar med intervjuer i paus det ær topp klass!

Instämmer helt. Jag vill gärna se fast speldagar igen!

Jens Olsson (lever han?) bråkar med en funktionär och åker på matchstraff under dagens match mellan Mora och Malmö. Riktigt korkat agerande även om funktionären ser ut att provocera honom. Blir intressant att se vad det för med sig.

Skulle snarare säga att funktionären (i det här fallet en junior som skrapar isen i power break) blir provocerad av Olsson som vägrar flytta sig. Olsson verkar inte ha alla hästar hemma.

Olsson måste ha blivit tappad som barn. :slight_smile:

:smiley:

Sundblad i Øjjeebjooov vill se en utøkning av SHL till 16 lag.

Vad tycker ni om det? Saknar vi lag som Timrå, AIK, Leksand, Modo, Sødertælje som huserat i høgsta serien.

Det gør det ju också lættare før lag som ær mindre stabila och leker jojo att åka upp och ned hela tiden.

Vad ær era tankar?

Sjælv bor jag ju i Køpenhamn, så visst hade det lockat att se Pantern - HV71 :sunglasses:

Smæller in en lænk med: aftonbladet.se/sportbladet/ … for-16-lag