Glöm inte MODO borta också när det gäller oss, Att TIK slår Luleå är ett av många bevis på hur jämn Elitserien är nu
AIK kickar Perra och Anders Eldebrink tar över
Ja sicka idioter. Truppen är ju för hxxxxxx inte bra. Hur ska lilla defensiva Fjällbrink lyckas med det offensiva??
Jag tror detta är en dålig lösning men har inget emot att få ut AIK ur eliten.
Men sen blir man förbannad på gubbar som Wennerholm som älskar att man sparkar folk höger och vänster.
Och snacket om att värva…ja ta in lite lockoutade spelare vet ja. Kan inte Wennerholm scouta så han hittar rätt spelare?
Tycker lite synd om Perra. En härlig karaktär och en bra tränare, vilket man är om man har vunnit två SM-guld. DOck så har han de senaste säsongerna verkligen fått ta riktiga skitlag. Timrå och AIK ska vara på nedre tredjedelen, allt annat är egentligen sensationellt.
Och när det gäller Wennerholm, har vi inte redan konstaterat att han är en idiot? Tur att inte han är sportchef. Tror knappt nån krisklubb skulle våga förlita sig för mycket på NHL-spelare i detta läget så länge det ändå förhandlas over there.
(Perra fyller f.ö år idag, grattis… inte så roligt att fira dagen efter man fått sparken kanske…)
Ja Luleå blev nollade av SAIK. Bra för HV att Luleå inte stack iväg. Rögle tog återigen en sån där kanske viktig poäng när man knep 1 mot Brynäs borta. Växjö nollade Frölunda…
Nu laddar vi för sista omgången innan nästa meningslösa uppehåll…
Frölunda har tydligen sparat in tillräckligt på att inte ha något julbord för funktionärerna så nu plockar man in från NHL igen, och äntligen får fansen se Henk… ELLER VÄNTA! Det var visst någon random back de tagit in istället…
Han är iofs ingen lockoutspelare. Eller ens en NHL-spelare…
Han är ingen lockoutspelare.
Det är förövrigt en väldigt bra förstärkning om du frågar mig, Men var får dem alla pengar ifrån?
Så sant, men gratis lär han ju inte vara :mrgreen:
Huselius is back!!
Ja 2 mål för AIK mot Rögle i alla fall. Ska faktiskt bli spännande att se hur han klarar av det mot de bättre lagen och framför allt mot de bästa utav dom alla, HV71!!
Ja, fast kan fortfarande bli både fågel och fisk tycker jag. Poängskörden har ju varit imponerande men han ser försiktig och lite seg ut för att vara en så haussad spelare tycker jag.
Tycker att 14 eller tom 16 lag kan ge ökad energi och ekonomi till ES.
Toppen av Allsvenskan har närmat sig mer än vad man tror (förutom Rögle i år)
och med hockeyligans stålar och mer inkommande intänkter som ES automatiskt ger så skulle lag som
Leksand, Örebro, Malmö mflr ger ett betydligt mer intressant ES klimat.
Klyschan att dela stålarna med 14 alt 16 lag är nonsens.
Endast dom blind döva som egocentriskt vidhåller det.
Med alt 14 resp 16 lag så kan man som dekman skriver endast mötas 4ggr per säsong,
skippa derbygrupperna och ändå få 52 alt 60 matcher som i sig ge mer intresse och ekonomi
vid det sensaste alternativet.
Vad tycker vi om det här?
Personligen så anser jag att det inte är en dag för tidigt. Hur ofta har man inte suttit i Kinnarps och försökt följa de andra matcherna med urusel 3g-täckning eller för den delen bara slösurfa lite i pausen. Mycket välkommet!
Låter som ett bra förslag för dom vill vara uppdaterade men är man
inte hellre i sportsbaren i pauserna
Mycket bra, är ganska så irriterande att man knappt har någon täckning när man är inne i Kinnarps.
Jag som oftast tar bilen till matcherna håller mig borta från sportsbaren. Är för lat för att ta bussen
Känner igen caset och här kör vi istället “sten, sax, påse” som jag av en märklig anledning brukar vinna och då
är det inget fusk
Är säkert en bra nyhet för teknikfreak som har ågren i pauserna men är inget för mig.
Kör old school med en gammal rakapparat som fungerar fin fint då istället high five med vakten,
mjöd och tjöta med HV folk lockar desto mera.
Tycker att 14 eller tom 16 lag kan ge ökad energi och ekonomi till ES.
Toppen av Allsvenskan har närmat sig mer än vad man tror (förutom Rögle i år)
och med hockeyligans stålar och mer inkommande intänkter som ES automatiskt ger så skulle lag som
Leksand, Örebro, Malmö mflr ger ett betydligt mer intressant ES klimat.
Klyschan att dela stålarna med 14 alt 16 lag är nonsens.
Endast dom blind döva som egocentriskt vidhåller det.Med alt 14 resp 16 lag så kan man som dekman skriver endast mötas 4ggr per säsong,
skippa derbygrupperna och ändå få 52 alt 60 matcher som i sig ge mer intresse och ekonomi
vid det sensaste alternativet.
Håller med helt och hållet!
Det skulle också medföra mer matcher där avståndet inte är lika långt mellan lagen. Vilket säkerligen ökar intresset för bortamatcher mer!
Ska hålla mig kort.
För att Elitserien ska fortsätta att dra folk så ska det vara 14-16 lag. högst 1 kan åka ut varje år, och det ska vara nhl-rinkar.
Låter som ett bra förslag för dom vill vara uppdaterade men är man
inte hellre i sportsbaren i pauserna
Ja där sitter ju du även under perioderna och höjer glaset vid varje mål…