Tråden om Tommy Samuelsson

Håller med ovan. Ska man ta in en ny tränare måste det vara något bättre. Peter Andersson och Fagervall är inte namn som varken på kort eller lång sikt kommer göra HV bättre.

Nej, jag har extremt svårt att se hur Tommy ska få HV att bli ett topplag igen. Men till skillnad från tidigare år då laget krisat har jag för tillfället svårt att se någon annan göra det “bättre”. Skulle HV åka ur kommer det ha mer med lagbygget att göra än Tommy.

Med det sagt är jag inte främmande för att byta tränare redan nu. Men vill alltså inte se att man gör som Djurgården och byter en Fagervall mot en Garpenlöv. Snacka om ur askan in i elden.

Håller med er båda om att det måste ske på ett nyktert sätt. Tränarmarknaden är väl som ni säger rätt tunn men den borde varit lika tunn för 10 år sen och då hade vilken tränare som helst fått kicken nu efter att vi går in i juluppehållet som näst sist. Problemet är mångfacetterat och jag menar inte att allt är Tommys fel utan jag håller med om att det stora problemet är truppen men samtidigt är inte jag helt överens om hur Tommy använder sitt spelarmaterial.

Tack för att du hjälpte oss tillbaka till SHL, Tommy.

Nu är det däremot dags att kliva av.

Var sak har sin tid.

2 gillningar

Avgå.

1 gillning

Inväntar hv utnyttjar +1 klausulen och förlänger med denna urtid tränare tyvärr. Hv är urtid likaså Tommy så de passar ihop

1 gillning

Problemet är att vi inte har ett alternativ… men fan vet om inte det vore bättre utan tommys laborerande i kedjorna… brist av taktkänsla för vilka som är vassa i matcherna.

en dålig matchcoach. har säkert många bra egenskaper, naturligtvis, men just nu känns han som en svag länk. Kolla bara på kedjorna… på hanteringen av foppisch, att man ÖVERHUVUDTAGET spelar Sam i något läge alls… att lilldansk inte får chansen, som han ska ha. etc. etc.

2 gillningar

Gillar Tommy i intervjusituationer. Grym på att säga rätt saker, det tråkiga är att de tar slut där.
Inget av det han säger visar sig på isen.

Sen fattar jag som sagt aldrig varför i hela helvetet kedjorna måste göras om inför varenda omgång?!

2 gillningar

Avgå!

Hoppas han avgått innan kvällen är slut, för helvete.

Vet att jag är bra på att övertolka men det här är väl ändå en sågning av tränarna? Levererad i JP av André Petersson…

”- Vi gjorde som tränarna sa och följde den plan som hade plockats fram. Men det gick ju sådär…”

Sparka han direkt denna farliga tränare han har tappat spelare totalt

Är det någon annan tränare som får ut mindre av sin trupp än Samuelsson? Tveksamt, va? Visst - truppen är överskattad i mångt och mycket, men ändå. Skulle t ex IKOs trupp vara så mycket bättre? Nej, men deras tränare får ut mer av dem.

Med Tommy, Stille och Åkerman så vet i tusan om detta reder ut sig. Tror faktiskt inte det.

Man har nog kommit till vägs ände när det gäller Tommy S. Åkerman är också en som jag tycker gjort sitt i HV. Stillman kan vara kvar, om han vill det själv. Frågan är vem som ska in i stället. Pelle G? Det måste vara någon som gör skillnad och som snabbt kan fixa till ett spelsystem. Finns den personen ledig?

5 gillningar

Är Pelle G mogen uppgiften? Någon som har en känsla för detta?

Ska man verkligen plocka en ny huvudtränare från egna ledet? Blev iof guld med Lindbom, sen gillar jag Pelle G.

Är detta någonting som kan hända i dagarna? Att Tommy får lämna?

Detta uttalande ger mig en känsla av att Tommy o co inte har truppens odelade förtroende. Illa. Men också fullt förståeligt. HV lyfter ju aldrig. Oavsett vad man gör.

Jag tror du har rätt.
Nog för att laget inte är tillräckligt bra men obefintligt coachning under match och spelarna verkar inte helt bekväma därute.
Dessutom vittnar ju Petersons uttalande i pressen att tränarna kanske håller på tappa gruppen?
Ett rop på hjälp? Sätta press på klubben?

Har man inte spelarnas förtroende så är man körd som tränare. Jag tycker faktiskt att Samuelsson gett bort en del matcher med sin obefintliga coachning.

1 gillning

Jag är helt emot att ta in typ Pelle G. Vore väl isf om det är så att ett avsked av Samuelsson får Stillman att lämna likt AJ-soppan.

Jag vill ha en tränare utifrån, någon som är känd för lite hårdare nypor och som inte bryr sig ett smack om vad det står för namn på tröjan.

Ser gärna att det är en människa som tror på kontinuitet… det verkar inte alls vara nuvarande stabs melodi med tanke på hur man aldrig kan ge tusan i att leka tombola med femmorna inför varenda match.