Tråden om Tommy Samuelsson

Jag håller med till 100%. Men tyvärr tror jag inte att HV kommer att byta ut SÅS. Helt enkelt i brist på alternativ.

Svårt att övertolka AP’s uttalande om lagledningen game plan. Det är en sågning jämns med fotknölarna. Något annat går inte att utläsa från den. Och är det så att spelarna saknar förtroende för lagledningen finns inget annat val än att styra upp det och hitta någon som kan komma in och göra skillnad. Att byta hc, utan att ha en klar idé, bara för sakens skull, kan vi skita i. Då får de se till att lösa det internt i gruppen och lagledningen.

Enig med föregående talare.
AP:s uttalande är en rejäl sågning.
Jag tycker att det är bra att någon säger ifrån.
Sedan går det att spekulera om varför AP tog det via media.
Sätta press på Nubben?
Sagt i stundens hetta utan eftertänksamhet?

Tror det är för tidigt. Det vore ytterligare en chansning, frågan är om det är vad Hv behöver just nu? Minns Rahm. Brrr.

Dessutom gör han ett väldigt bra jobb i HC Dalen och jag vill inte att han ska lämna den posten än. Vore en jätteförlust för mitt kära Dalen.

I framtiden hade man gärna velat se honom som assisterande i Hv för att kanske avancera till headcoach om den möjligheten dyker upp.

Vad tror ni krävs för att Tommy ska få gå?

Jag är rädd att man ser honom som helig och inte låter honom gå alls utan låter honom sitta kvar över kontraktstiden, så hoppas man det löser sig och att en ny tränare tar vid till våren.

Gissar att 0 poäng mot Malmö är droppen…
Dags att sluta kasta om i kedjorna och backparen varenda jävla match. Tro fan ingen levererar när man aldrig får chansen att spela ihop sig mer än en match:( Fisken ska vara given topp två.
Hade velat se,
1:aLenc-Shore/Fisken-André P
2:aTedenby-Shore/Fisken-Foppisov

Hej då Tommy! Tack ändå.

AVGÅ!

Avgå.

Det är bara tacka Tommy för att han fick gruppen att sluta upp när HV behövde det som mest. Han fixade upp laget till SHL.

Men tyvärr har allt som tid, Tommy har gjort mycket för klubben. Men nu är det dags för någon annan att ta vid.

Tack ändå Tommy för allt

3 gillningar

Tommy out

Tycker att det brinn han ändå har haft tidigare har falnat. Han har väl ett kontrakt på 2 år med option på ett tredje. Han kanske har fått besked om att det inte blir ett tredje år. Skiter man i det då? Kanske inte, men det är dags att gå skilda vägar redan nu.

1 gillning

TommyOUT!

Det som slår mig är Tommys totala brist på energi. Känns helt oengagerad. Förlusterna och de uppenbara bristerna i allt som laget uppvisar på isen, både som lag och individuellt för spelarna, verkar inte ha nån betydelse. Han står bara med tom blick och maler på med samma floskler precis som Rahm och Lundh gjorde 20/21. Skiter han i det? Har han slutat bry sig?

1 gillning

Ledde tydligen inte träningen i dag om man ska tro det som skrivs här.

Behöver dock inte betyda nånting. Men jag hoppas verkligen att han var och packade sin flyttlåda istället.

Men blir skillnaden så stor om 2/3 blir kvar? Inte så att PP o BP rosat marknaden direkt.

Nej, Åkerman måste lämna med.

Ser gärna att samtliga lämnar, enda möjligheten till riktig förändring. Vi testade att endast byta HC förra gången…