Tråden om Tommy Samuelsson

Är på riktigt orolig över att vi inte kommer att göra någon förändring under säsongen. Vem går in och tar ett sånt beslut? Tror inte Nubben får göra det själv utan måste nog komma ifrån Lindbom och Wilander.

Ska nog till att det blir torsk även de närmaste tre, fyra matcherna för att det ska bli aktuellt är min känsla.

Aldrig bra när man måste förlita sig till hoppet men är nog bara det som återstår om Tommy är kvar säsongen ut.

Hoppas jag har tokfel men signalerna pekar åt att man är nöjd med Tommy och att felet inte sitter där.

Hv måste agera. Det kommer inte gå med den ledarstab vi har. Tommy agerar ju inte trots att allt är skit! Ta en time-out och ger spelarna en avhyvling som heter duga när de spelar som de gör. Men verkar ju inte som alla spelare köper spelidén. André P pratade ju i radion att han spelar som staben säger man ska göra men han verkar inte direkt exalterad över spelet vi spelar.

Jag hade lagt alla slantar på Grönborg för där har vi en kille som har stor kunskap med juniorer samt förståelse för hur dagens hockey ska spelas.
Så länge vi tror att vi ska vinna på att ge oss ifrån pucken varje gång vi ska till anfall så kommer det bli kval! Idiotisk taktik!

Ni som sett det här tidigare, vad kan det innebära att Tommy inte var med på träningen idag? Tänk så är det bara en förkylning och buisness as usual imorgon…

Enligt Stillman så vilade Tommy bara och skötte lite andra saker vid sidan av isen, så om det stämmer så tyder det inte på nånting.

Stillman sa till JP något i stil med : “han vilar idag och bad mig köra träningen idag.”

Har svårt att förstå hur man som ledning kan acceptera det spel som vi vill stå för.
Är så otroligt fantasilöst och till intet sägande.
Vi är slarviga i egen zon och i mittzon är vi stillastående och vi ger bort puck vid ingång i anfallszon genom att dumpa ner puck.

Jag har svårt att se detta att en elitförening som säger sig vilja vara en ledande klubb i Sverige bedriva en sån hockey!
Vill man framåt så måste man spela en ishockey som är ger framgång och som får ut något av det! Vi får inte ut något som ger oss framgång och som tar oss framåt i utvecklingen.

Både Lindbom och Nubben borde ju se detta men å andra sidan var det liknande hockey som Lindbom envisades med men Tommy har gjort den ännu mer ineffektiv!
Finns inte på min karta att Tommy är rätt man att ta HV71 framåt och få oss dit man vill ha HV71 på hockeykartan!

Är Tommy med på dagens värmning?

1 gillning

hur länge ska fans och sponsorer låta denna man sitta kvar?

Du ledde historiens dyraste trupp genom allvenskan med hela föreningen vid din sida. Det är dags att kliva av…

Intervju med Tommy.

Alltså, han känns rätt kall i hur han pratar, är det för att han är lugn att det skall släppa för HV snart? Eller är det för att han sjukt stressad?

Vet inte vad jag skall säga, är inte speciellt hoppfull inför imorgon.

Han har väl alltid varit en person som sprider lugn kring sig iofs.

1 gillning

Trodde Tommy va en tränare som kunde få lika svarta ögon som Rönnberg. Men det verkar tyvärr i detta läge vara ytterligare en mysfarbror. Det ska flyga papperskorgar och flaskor och inte en spelare ska våga titta på tränaren när man har spelat skit som Hv gjort. Det är elit vi har att göra med och de är högavlönade och ska fan stramas upp när det har varit så viljelöst och dåligt!

1 gillning

Den ledarstil du förespråkar dog någonstans på 1900-talet. Det finns ingen idag levande ledarskapsteknik som innehåller det du beskriver.

Samtidigt får man inte acceptera en sådan loj inställning som vi har sett match efter match när vi är i ledning. Man går bara och väntar på att motståndarna ska kvittera, och vips så sitter den där.
Men jag gillade Samuelssons snack i senaste intervjun inför Skellefteåmatchen. Han pratar om att vi måste spela med samma intensitet som mot Växjö. Nu får vi se om det blir så.

Det finns naturligtvis andra sätt att få till en kravställning än att skrämmas med att få en utskällning. Jag tror inte vi kan hitta några moderna vinnare som haft en ledarstil som baserats på gap och skrik. Det är något svaga ledare tar till i brist på bättre metoder.

Den loja inställning vi ser tror jag beror på att folk inte köper konceptet.

1 gillning

Avgå är du snäll. Detta är ju bara pinsamt och oanständigt

4 gillningar

Beror på när och hur man använder det!
Att stå och gapa hela tiden ger inget men att väcka boysen kan man ta till det!

Oavsett vad, så finns det ingen annan utväg längre. Laget har slutat lyssna, man kan inte ha hur många “krissamtal” som helst. Sen kan man skylla på allt till höger och vänster, men detta funkar inte. För allas skull avgå.

Det kanske är en del i att det har gått som det har gått. Att som spelare vara besviken efter fem raka förluster ha en tränare som är besviken på att man inte gör som han vill kanske inte är så upplyftande. Det passar säkert bättre i ett lag som går bra.

Det måste få ett slut och inse att man inte kan ta med sig sista period till nästa match varje gång.
Har man inga andra lösningar än borra ner huvudet i sanden och fortsätta med att sprätta puckar så ska man inte vara kvar i vår förening.
Vi vill mer och vi kräver mer engagemang.