Tråden om vår nästa tränare 22/23 och framåt

Sovit på saken. Förutom att jag lugnat ner mig en smula så kvarstår väl egentligen alla frågetecken man hade igår.

Och jag kan väl summera det ungefär så här.
Montén är hur man än vrider på det en chansning. Ska man nu våga sig på en rejäl rövare och chansa hej vilt finns det betydligt fler spännande namn att välja mellan och som dessutom har större utvecklingspotential. Jag menar. För en dag sedan kändes ju inte Karl Helmersson så där jättehet. Men nog tusan hade jag tyckt det känts som ett mer fräscht och spännande val som head coach. Ja, när man nu ändå ska chansa liksom. Montén är halvmesyr rakt igenom.

Och till sist. HV uppger sig vilja bli ett topplag igen. Montén-rekryteringen signalerar inte det. Hur jag än vrider och vänder på det, hur mycket jag än försöker så kan jag inte se något lag i SHL som frivilligt plockat in Montén som HC. Lite samma visa som med Nubben. Och nu går vi alltså in i en ny säsong med en tränare och sportchef som bara HV kan tänka sig att satsa på. Det känns varken framåtlutat eller spännande. Det känns inte som framtiden. Istället ser man bara framför sig hur vi kommer bryta med ytterligare en tränare och sportchef innan kontraktet gått ut.

4 gillningar

Jag är som de flesta andra också besviken, men Montén känns ändå som ett fall framåt jämfört med Samuelssons trötta, förlegade hockeyfilosofi och spelsystem som han envist vägrade ändra på. Även om jag hellre hade velat se en HC som haft lite mer framgång historiskt sett. Montén känns inte direkt som en vinnare om man säger så.

Jag sätter mitt hopp till att Pelle och Helmersson styr upp Montén, där har vi två oerhört skickliga tränare.

Håller med om allt du skriver!
Sovit på saken och fortfarande lika besviken.
Tony Zabel och Tomas Montén känns otroligt överskattade och trötta.
Hur kan Lindbom gå ut ena dagen och säga att nästa steg ska tas och dagen efter kommer denna nyhet ut.
Imorgon presenteras väl Lodin.

Nej Nubben sillyn har börjat tveksamt.

Tony zabel?? Vad har jag missat?

Kan konstatera att forumet på ett drygt dygn sedan monten ryktet briserade kollektivt gått igenom de fem stegen av sorg dvs förnekelse-ilska-förhandling-depression-acceptans.

Nu gillas även inläggen om att ge monten en chans och de arga utläggen har upphört.

Det gick fort att gå från “inte en chans i krtchtt?'?!?!!!c”

Till “jaha, det är som det är”.

Man är härdad som hv-supporter onekligen.

12 gillningar

Fast det är märkligt hur HV agerat i flera år nu. Min fru som är HV-fan men inte fanatiker blev också förvånad att LHCs assisterande tränare var aktuell som HC. Varför liksom, får de inte tag på någon bättre?

Är det Zabel och Monten som ska coacha HV???

Bekräftat i ett privat mail till random supporter, dig, det också?

Konstiga är att man faktiskt inte skulle bli varken förvånad eller chockad om så är fallet.

Det säger en del om var vi hamnat.

Jag har läst in mig mycket mer på Montén under dagen. Som jag skrev igår så behöver HV en tränare som sätter ett tydligt system som man kan få in juniorer och HA spelare för att låta dem prestera. Jag var osäker på om Montén är den coachen.

Men kanske han är rätt här. Hans svagheter tycks ligga i match coachningen. Kanske Helmersson och Pelle kan steppa in där.

Jag börjar bli försiktigt positiv. Jag ser hellre Montén än Helmersson som HC, då Montén kan hantera media och press bättre.

Zabel, hahahahhaa. Största losern i svensk hockey. Han kommer knappast stå i HVs bås.

Ingen aning. Jordfelsbrytare skrev något om det.

Tror de flesta i och för sig tyckte likadant när Montenryktet kom upp första gången.

Kunde vi ta in Challe så ska vi nog inte utesluta att Nubben kan ha Zabel i bakfickan.

2 gillningar

Hahaha, jo Nubben skjuter från höften. Vem fan vet?

Zabel intervju

Glömmer aldrig denna. Hahaha. Så jävla dålig är han.

Nej det var jag som raljerande lite bara.
Tycker Zabel och Monten är rätt trötta bägge 2.
Vill inte ha hit någon av dem.
Tror knappast Zabel är aktuell.
Men det trodde jag inte Monten var heller…
Förhoppningsvis har vi fel härinne och Montén är rätt person.

OK skönt det, då kan vi förhoppningsvis utesluta Zabel i alla fall.

Blev faktiskt orolig för att du fått det till dig i ett mail från Nubben nämligen.

1 gillning

Mycket, mycket bra skrivet!
Tack!

1 gillning

Gubbar, tänk lite utanför boxen. Vilka har nubben jobbat med tidigare när det kommer till tränarroller? Någon av dom är vår blivande assisterande tränare, inte svårt att räkna ut

1 gillning

Undrar varför han tog Åkerman och inte Monten i somras? Båda boendes i Linköping.

Visst ett J-VM i augusti men inget som borde hindrat. När han ändå var och letade i LHC och bland deras före detta där.

Östman, Jakobs och Dahlgren är ju gjutna där och nu har vi haft och har LHCs före detta assisterande.

Då jag tror att det var klart att Samuelsson inte skulle få förlängt har vi ju i tio månader vetat om och sökt en ny HC och har nu efter en lång och noggrann process valt ut Monten.

Är ju i alla fall otroligt noga utvald och otroligt välscoutad så borde ju inte kunna gå fel kan jag tycka.

1 gillning

Har sugit lite på denna sedan det stod klart.

Jag har insett att jag tror att Monten kommer vara rena floppen. Totalt hopplöst. Ren skit.

Jag är även samma person som uttalade mig om att ingen skulle kunna lösa krisen i HV om inte ens Tommy klarade det… Där hade jag tokfel, så vem vet, Tomas Monten kanske gör succé i HV!

1 gillning

Ingen av oss vet. Ingen av oss har förmågan att se hur alla “rörliga delar” kommer samverka. Men vi alla, de flesta, har en åsikt baserat på en känsla som i sin tur är baserat på det underlag av data/minnen man subjektivt väljer att stödja sig på.

Det är ytterst skakigt. Ingen som säger: “det såg jag komma” menar det (om man inte har hybris), utan det är mer ett uttryck för att man just denna gång valt rätt “häst”.

Så, med det sagt så hade jag inte valt Monten som min häst. Men nu är han här, troligtvis, och jag väljer glädjen. Jag skall försöka se positivt på detta framgent och lyfta fram de positiva sidorna. Jag försökte det med Tommy oxå och även om det var svårt under stora delar av HA-säsongen så gav det mig iallafall lite sinnesfrid där och då. Jag trodde aldrig på honom i SHL, mer än möjligen som en interims-coach, och där kände jag att jag fick ge avkall på väldigt mycket av “mig själv” för att hålla den fasaden uppe överhuvudtaget i början.

1 gillning