Träningsmatch: HV71 - Örebro HK

vilken bössa. :open_mouth:

Klassisk Foppa.

Tycker Törngren ser ut som han alltid gjort.

Vad händer?

zion har haft ett par chanser nu…

Zion Nybeck visar framfötterna. Tycker Zion och bröderna Davidsson är den kedja som funnit varandra bäst.

nej, inte ännu.

osynlig.

ingen snygg tackling…

Kommer vi alltså få dras med domare i vinter som åker runt med Sibylla-loggan på magen.

Vilket mörker.

:smiley:

Norbe delar ut en riktigt ful tackling - korrekt matchstraff

Det ger däremot inte Näkyvä någon som helst rätt att crosschecka Norbe bakifrån i halstrakten, oerhört fegt och dumt då han sabbar ett 5 min PP för sitt lag - solklart matchstraff

fy fan vilken fult jävla lag örebro är. Har de några fans alls?

Förstår inte poängen varför man ska ha förlängning i en träningsmatch. Det är ju inte poäng vi spelar om.

Några reflektioner nedan

Mina tre favoritnyförvärv just nu:
Matson, Billins och Torp

Utropstecken:
Zion och bröderna Davidsson-kedjan

Insikt:
HV spelar roligare hockey med Tommy och Stille vid rodret

Dagens sanning:
Spelare blir inte bättre bara för att de går ner en division. Vi kommer nog bjudas på både en och annan obehaglig överraskning i vinter när det gäller vissa spelare som följt med oss ner i Allsvenskan.

baserat på det jag såg idag så ligger örebro på kvalplats i änden på denna säsong.

Träningsmatch där jag inte lägger några som helst förväntningar då det är en helt annan sport.
Inga tacklingar och ingen som går in i skiten. (Förutom i sista minuterna då vi fick matchstraff)
Förra säsongen är ett bra bevis på skillnaden är mellan försäsong och allvar.

Kul att se hockey igen och lära sig de nya spelarna är anledningen till att man kollar. Däremot så är det inte massa dumpande utan man försöker lira hockey.

Vet att det kanske är i stridens hetta, men jag bor på halvdistans mellan Örebro och Karlstad. Och i Örebro är det trevligt att komma på besök som bortasupporter, man blir vänligt mottagen och de har ett jäkla tryck som påminner om en mindre version av Kinnarps (vi har ju inte upplevt det i HG :wink: ). I Karlstad skulle jag säga att gemene man på läktaren är sportslig och trevlig, men jag upplever föreningen som stöddig när de alltid ska intervjua gamla FBK-stötar som visar att FBK är lite som England i fotboll, dvs en självutnämnd ständig favorit. Så jag åker hellre österut på bortamatch.

Det är inget lyckat recept att vinna alla försäsongsmatcher. Det såg vi inte minst förra säsongen. Det viktiga var att vi kunde hålla jämna steg med ett SHL-lag.

Nej men motståndet blir sämre.

Tycker vi kunde vunnit båda matcherna mot våra SHL-motståndare. Lägen saknades ju inte iaf. Tror inte nåt lag i allsvenskan kommer att kunna rubba Hv. Är imponerad av hur spelarna kämpar och sliter av det jag sett hittills.

Frågan är väl mer varför man inte skulle det?

Det är väl nyttigt för lagen att även få testa på att spela förlängning som innebär en spelform, tre mot tre, man annars inte får något rejält test i. Det är ju onekligen ett väldigt viktigt moment som kan göra stor skillnad när man summerar en säsong och poängskörden.
Tanken med träningsmatcher är ju även att se ska vara så likt en vanlig match som möjligt vad gäller spel och regler.

Likaså så är det betydligt roligare för publiken att få se ett avgörande, varesig det är förlängning eller straffar, än att matchen blåses av helt vid ett oavgjort resultat.