Vem är du? (medlemmar)

Ja kanske dags att själv bidra till tråden. Väldigt intressant och kul att läsa om andra.

Är från årgång 92 och uppvuxen i Jönköping. Flyttade däremot hemifrån när jag skulle börja gymnasiet och drog till Stockholmstrakten och i princip varit kvar här sedan dess, förutom en kort period efter studenten som jag bodde hemma. Pluggar nu på Uppsalas universitet och är inne på sista terminen, äntligen! Har läst samhällsplanering och håller på att komplettera med några extra kurser för en pol. kand. När jag inte är upptagen med att plugga så brukar jag försöka klättra/bouldering så mycket jag hinner, dricka öl på studentpubarna i stan eller alibi-lira lite innebandy.

Sportmässigt är jag hyfsat lokalpatriotisk. Blir några HV matcher i Örebro, Stockholm eller Gävle varje säsong och någon hemmamatch under julen med farsan. Blir även en del Jsödra när de har spelat i Stockholm/Södertälje eller mot Sirius. Blev även en del JIK matcher när de var i SSL, och hoppas på att de kommer upp nu igen! Följer även Premierleague ganska mycket och håller på Arsenal. NHL följde jag mer flitigt förr men börjar bli gammal och orkar inte med dessa vanvettiga tider det sänds på, men när det är slutspel är det svårt att hålla sig och då äre Chicago som gäller. Men brukar även kolla efter varje match hur det gått för William Karlsson och Jesper Fast.

Namn: Knox
Familj: Fru och 2 barn
Ålder: 39 år
Bor: Jönköping
Yrke: Ekonom
Favoritlag: HV71

Kanske man kan reta dig lite genom att säga att jag såg GNR live 93. Fantastisk konsert.

Det gjorde jag också! Use your illusion tour på Stockholms stadion. Grym konsert, helt klart!

Jag är avundsjuk på dig helt klart! Har dessvärre aldrig haft förmånen att se det riktiga Guns n roses live. 1993 stod jag hemma i vardagsrummet med inspelningen ifrån spelningen i Paris 1992 med bla gästspel ifrån kravitz, Steven Tyler o Joe perry och sjöng med i alla låtarna jag kunde och min storasyster klädde ut mig till Axl rose och ritade fejk tatueringar på mina armar. Min familj undrade nog över min besatthet bra länge. Men en kärlek som varat sedan jag var 5år gammal enligt min familj.

Väldigt avundsjuk på dig helt klart. Hade kunnat göra allt för att få se riktiga Guns live. Får se om årets planerade gig är på riktigt eller hur allt slutar?! Se bandet 1987-93 hade jag kunnat gjort exakt allt för att få uppleva.

Nyreggad på forumet där jag länge varit en passiv medlem. HV har varit mitt lag sen 1980 då jag brukade gå på matcherna med en kompis och hans morfar och medhavd matsäck. På den tiden funkade det bra att slinka in genom att fråga en vuxen om man fick gå in med denne och Klapp & Klang ägde långsidan. Bor i Göteborg med fru och två barn som jag fostrar till HV-supporters.

Satte för övrigt en slant på guld innan säsongen drog igång till oddset 25 x pengarna. Galen underskattning av svenska spel!

Välkommen.

Vi är väl ett par göteborrrrjare nu eller? Kanske läge att ta över en sportbar vid HV-match? Tydligen hade Dekman haft en trevlig sådan tillställning på besök o huffv-vudd-staden…

Riktigt rolig tråd som gått förbi min radar helt men nu väcker jag den till liv lite granna.

Är i skrivandets stund 35 år gammal. Är en hockeytok ut i fingerspetsarna. Har förmånen att få resa lite i tjänsten och jag har en liten tradition att jag försöker se hockey vart jag än kommer och åker jag långväga som till usa så gör jag mitt bästa för att se så mycket som möjligt och det har blivit en del iallafall. Har kunnat se följande lag live.

NHL

Tampa Bay Lightning
Florida Panthers
New Jersey Devils
New York Rangers
New York Islanders
Philadelphia Flyers
Washington Capitals

Lite kul att veta om dessa är att Islanders faktiskt har en klack så som vi har i europa. Verkade vara ättlingar från irland/skottland som var tämligen aspackade matchen igenom men jag lämnade en sittplats vid mittlinjen för att göra dem sällskap och det ångrar jag inte, var hur kul som helst även att man hade sämsta platsen i arenan. Jag följde fansens exempel och blev bra plakat jag med och brände 12 dollar på en skumgummi puckmössa som nu pryder min lilla samling med hockeyprylar.

AHL

Binghamton Senators
Lehigh Valley Phantoms
Hershey Bears
Bridgeport Sound Tigers

AHL är en liga som är väldigt underskattad i Sverige. Ligan är väldigt underhållande med bra spelare, arenorna håller helt klart SHL kvalitet och det är lätt värt att åka och kolla på om man är i närheten av något lag. Hershey kan jag varmt rekommendera då de har ca 11 000 på sina hemmamatcher och de hade en riktigt bra publik.

ECHL

Florida Everblades

DEL

Eisbären Berlin
Kölner Haie
Dusseldorf EG

Har även hunnit med några VM-matcher på hemmaplan.

Roligast har nästan AHL matcherna varit faktiskt. Riktigt bra hockey och det var roligt att sitta där och fundera över vilka spelare man skulle vilja ha till HV. Aaron Ness är ju en som jag velat ha ganska länge till exempel.

Nästa resa som blir av kommer antingen gå till Chicagoområdet eller en roadtrip i Californien.

Har som mål att se alla NHL-lag i deras hemmaarenor innan jag dör :slight_smile:

Jag har även en tradition om att jag åker på minst en bortamatch per år med HV och där har jag diskat av alla lag utom Karlskrona och Mora som jag hade tänkt jag skulle beta av denna säsongen.

Är även en karl som håller sina löften i vått och torrt. En av mina halvsystrar är lika hockeytokig som jag dock född på fel plats så hon håller på Leksand och för några år sen när de inledde dåligt i SHL sa jag i ett svagt ögonblick att riskerar ni att åka ur så åker jag upp och ställer mig i klacken med dig. Självklart hamnade de i den situationen mot malmö och det var bara att glatt masa sig upp. En riktigt udda upplevelse men fick åtminstone lära mig lite hur de goda dalmasarna funkar och de verkar tycka precis lika illa om LHC som vi gör och då kan de ju inte vara så hemska iallafall.

I övrigt en ganska soft men något tillbakadragen kille, brukar vara med när North Banks har sina uppstartsmöten och lite sånt men har inga nära vänner där så brukar väl mest ta mitt medlemskort, min burgare och snacka lite skit med några lite random. Så ser ni en mysko prick som ingen verkar vilja vara med som ni undrar vemfan det där är så kan det nog vara jag :wink:

Lite kort om mig och mina äventyr :slight_smile:

Fy fan vad känner mig fattig i sammanhanget :smiley:

Jag har som delmål att i år åka över å se svampen i antingen Sharks eller Baracudas då jag bott i den trakten och känner viss tillhörighet där, men där stannar nog min ambition. Kanske kan jag ta rygg på dig?

Du är så välkommen så :slight_smile: Går att göra riktigt grymma resor om man vill men det kräver lite också. Åk till ett ställe som har lågsäsong så blir det lite billigare är ju en bra början så istället för att ha hela sin semester på sommaren så kan man ju spara två veckor och ta ut dem i november till exmpel. Är man några stycken så blir ju allt billigare med, bilhyra blir billigare, hotell med mera.

Är man beredd att spendera en timme eller två i bil så kan man få ihop en riktigt grym resa om man vill. Området kring Chicago till exempel är smockat med lag.

NHL:

Blackhawks
Red Wings
Blues
Blue Jackets

AHL:

Wolves
Icehogs
Admirals
Griffins
Wild

ECHL:

Wings
Komets
Fuel
Mallards
Cyclones

Med så många lag och lite planering så kan man få en hockeyroadtripp som är rätt hyfsad faktiskt. Min senaste resa lyckades jag planera in så jag såg 7 matcher på 7 dagar i alla tre ligorna och det var rätt kul. Var dock nådigt trött på nationalsången den 7e gången men vafan.

Så du är så välkommen så, gör ju bara hotell och hyrbilskostnaden lägre för mig :wink:

Jag har både tillgång till boende samt bil i området kring San Jose, så egentligen är det inte en ekonomisk fråga. Man skall få tid att ge sig iväg i vardagslivet bara.

Jag har hittills inte stött på en enda LHC-supporter på denna resa. Skönt.

Diabolics. Varmt välkommen hem från Visingsö.

Bara jag kvar till presentation tydligen.
Ska svarva ihop en presentation inom kort.

Hej!

Som ny skribent i forumet får jag väl säga hej och dra en kort presentation av mig själv.

Namn: Emma Lindström
Ålder: 26 år
Stad: Landskrona

Följt HV71 sen barnsben och har en även en förkärlek till damhockey och givetvis HVQueen.

[b]Varmt välkommen Emma, till Sveriges Största Hockeyforum och Svenska Mästarna.

Med vänlig hälsning Mod/Admin. [/b]

Välkomen Emma.

Jag flyttade in din presentation till tråden där de andra presenterat sig.

Jag gör ett tillfälligt byta av bild för att komma i stämning

Rickard Halénius
Född i Jönköping 1979
Bor sedan -09 i Berlin och en vecka i månaden i Singapore
Jobbar med optioner inom aktiehandel
Sex ungar fördelade på 3-22år
Jag har inte sett HV i verkligheter på 5år nu :confused:

bra att någon hittar in och presenterar sig, det händer inte så ofta nuförtiden.

Välkommen!