Vem är du? (medlemmar)

Snyggt och bra jobbat. Pysslar själv med lite aktier, dock inte optioner/terminer.

Själv kör jag fortfarande 007, trots all påtryckning och varit med sedan starten 2012.
Kanske…

Namn:Manne
Född jkpg årgång 1982
Bor strax utanför Jkpg men uppväxt i jkpg och jobbar i Huskvarna som kock på en skola där vi lagar mat till ca 900 ungar per dag.
Haft eget i många år men det såg corona till att avsluta…
Har två barn 6 och 8 år har de själv på heltid.
Har följt Hv så länge jag kan minnas sätt haft säsongkort många år men hoppat de senaste åren. Varit med på forumet länge även det gamla forumet skrev då under namnet a1m och jag var en “idiot” då som kunde gå över lik med min mindre så snälla framtoning…En och annan varning och bann under den tiden.
Gillar spela mkt dataspel annars, league of legends, D3, wow, Valorant bla. FIlm och resa är nice med. Är även ett stort Dallas Stars fan!

For the Horde!

100% i alla lägen! Spelade ally för ca 10 år sedan, sen gick jag över till den “mörka” sidan :wink:

Main Resto druid
Alt Prot palla

Och precis där så sjönk du ett par procent Robert… :wink:
FOR THE ALLIANCE! :sunglasses:

1 gillning

Den här har jag missat!

Zander, 31 år, boende i Götene uppe vid Vänern i gamla Skaraborg.
För tillfället arbetslös ett litet tag till, men är utbildad grävmaskinist annars och ska plugga till hösten.
Jag hejar på HV71 eftersom min syrras ex. är HV-supporter och min mamma är född i Jönköping, så under tonåren gick jag och lite polare på hockey då och då, så åkte morsan och hälsade på morfar under tiden.
När jag blev HV-supporter så var HV fortfarande lite outsiders, de allra flesta här uppe hejar på Frölunda eller Färjestad, men med åren har vi blivit fler och bland folk födda på 90-talet är HV-supportrarna ungefär lika många som Färjestad och Frölundasupportrarna.

Så jag måste erkänna att lagen jag vill se HV slå är just Frölunda och Färjestad, Linköping tycker jag bara illa om när de möter HV och Växjö tycker jag bara illa om eftersom de spelar sjukt tråkig hockey, är kommundopade och har skumma supportrar. De hade likaväl kunnat komma från Haparanda liksom. :laughing:

jag slutade läsa här: respekt! jag är numera hobby-maskinist, köpte mig en telefonkiosk-grävare för ett år sedan. Svinkul fram till slangen från hydraulpumpen sprack för tre veckor sedan… under tanken… bakom motvikten… ute i terrängen… men nu rullar den igen. Ren och skär glädje!!!

Trevligt. Du lirar inget Hots? fin presentation

Grymt ju!
Jag är glad att jag slapp frågan “hur kan du vara utbildad grävmaskinist och arbetslös?”
Det beror på Covid-19 och att jag är färsk, hade tre jobberbjudanden (ett i Ljungby) redan i skolan, men alla drog tillbaka dem.

Jo det är både skitkul och skittråkigt att kära grävmaskin, allt beror på. När saker går sönder, när man känner sig åksjuk eller när man försöker få lera ur skopan eller om man grävt upp något så är det inte så kul. :smiley:

Man tackar.

Spelade det en del innan, men va inte riktigt min grej. Vad jag hört så ska Blizzard göra sig av med hots med då spelarbasen är väldigt liten.

Jag har aldrig blivit åksjuk, men de andra grejorna är ju del av glädjen, som hockeyn: inga dalar, inga toppar!!! Jag skall ut å gräva nu!!! Fördelen med att köra privat är att man kan ha öl i dricka-hållaren!!! :smiley:

Jag blir lätt det om jag kör för länge i små maskiner. :laughing:

Dom gjorde sig av med “pro scenen” där dom inte håller i tävlingar längre. Men anordnas fortfarande “pro” turneringar men inte officiella av blizzard. Att hitta en match tar oftast bara några sekunder beroende på tiden på dygnet. Tråkigt om dom ska göra sig av med spelet helt =/.
EU servrarna är ganska välfyllda ändå. Får du någonsin fnatt och blir sugen på att testa spelet igen så kan du slänga iväg ett pm då jag spelar det dagligen.
Mvh

Oklart om det är något liv i den här tråden, men iallafall:

Var medlem på forumet tidigare. Länge sen, 2-3 SM-guld sedan minst, känns det som. Hur länge har forumet existerat?
Hittade faktiskt mina gamla inlogguppgifter, men de funkade såklart inte längre :smiley:
Har läst forumet sen dess, under säsongen i HA växte suget att skriva i trådarna igen.

Har supportat HV71 så länge som jag vetat vad lagidrott är för något, i princip. Jag var inte så gammal då, så har bara diffusa minnen från SM-guldet 1995. Har varit aktivt påkopplad sen 1997-98 någon gång.
Är inte ifrån och har aldrig bott i Jönköping. Men HV71 var det geografiskt närmaste elitserie-laget där jag växte upp. Hade en äldre släkting som jobbade i Jönköping i perioder, så det blev väl “inkörsporten” för min del.

Följde laget aktivt (slaviskt, hade koll på allt vad statistik osv hette) och åkte på många matcher per säsong under perioden cirka 01/02 till 10/11. Särskilt de sista säsongerna. Sen har livet i övrigt tagit över en del, så har inte samma stenkoll längre. Med det sagt kollar jag fortfarande alla matcher (TV) och gillar att följa ex. silly season och annat runt laget. Har många åsikter som soffcoach, helt enkelt! :smiley:

Favoritspelare, förutom gubbarna i taket, är Björn Melin, Ola Thorwalls and the one and only Erik Christensen.

Tråden lever upp varje gång någon ny vågar skriva här.

Välkommen in i värmen.

Jag citerar mig själv.

En del nya medlemmar har anslutit efter migreringen… ge er gärna till känna här! :information_source:

Oj, denna tråd va helt ny för mig, ändå har jag varit medlem på furumet i massa år (mitt gamla nick försvann helt oförklarligt precis innan mitt nuvarande skapades…)
Får väl presentera mig själv då.

Henrik, 42, numera boende i Laholm, dit jag jobbat mig ner genom diverse orter i småland. Ursprunligen västgöte. Vet faktiskt inte varför jag började hålla på HV. Tror det var sent 80-tal och att HV då fajtades i botten med bl.a. Frölunda och Modo (88/89?). Fick väl sympatier för laget som ligger sju mil från min födelseort. Intresset har växt mer och mer genom åren. Från början fick man nöja sig med följa laget på text-tv, tidningar och diverse TV-matcher, när det bjöds på sådana.
Numer försöker jag hinna med några matcher per år, Nån hemma och givetvis när HV besöker Ängelholm. Ser så mycket jag kan på TV och följer forumet slaviskt.

4 gillningar

Olle, 33 år från Ödeshög. Läser ofta här, skriver sällan även om jag ibland vill skriva mer men undviker att skriva när topplocket går.

Var på min första match 1997 mot Luleå. Blev svag direkt för laget och föll tungt för Daniel Johansson (Glimenvall senare)

Följde med pappa under åren och var under åren 2002-2009 i princip på alla hemma matcher.

Sen kom det barn och tiden försvann. Har nu två grabbar som lirar i Tranås så lägger mycket tid där. Följer alla hv’s matcher på Cmore och ca 6-10 matcher på plats. Försöker också gå på några bortamatcher.
Hade lyckan o vara i Linköping på guldmatchen 2008

Har misslyckats med 2 av tre barn som håller på Brynäs och Malmö. Den lille är dock hv supporter.

Följer Dinamo Rīga och Zemgale i Lettland och åker ofta “hem” o tittar på hockey där

Belov och Nemirovsky var två stora favoriter förr

4 gillningar

John, 32 år gammal. Jobbar på ett av de större företagen i bygden inom produktionsteknik.

Har aldrig följt HV mer än 2 säsonger egentligen. Jag var en av dem lyckligt lottade som följde dom enbart i slutspel, alla SM-guld förutom 1995.

Jag fick upp mer kärlek för klubben då jag råkade läsa i JP att HV skulle kvala, då fick jag helt enkelt som min plikt som Jönköpingsbo sätta mig och följa detta.

Den dagen vi åkte ur så tittade jag och min nyblivna flickvän på matchen, och när pucken gick in genom oula palve så blev jag helt chockad, så chockad att jag bad min flickvän att dra därifrån! :joy:

Där och då, gjorde jag ett val, att jag skulle gå på så många hemmamatcher som möjligt, och det gjorde jag, nästan alla förra säsongen.

Och nu är jag helt såld, uppslukad.

Kanske kan kalla mig motgångssupporter?

5 gillningar

:rofl:

Kom hon tillbaka?