Vem är du? (medlemmar)

Hon kom tillbaka, its a keeper! :joy:

2 gillningar

Hej alla.
Erik heter jag, Bor i Umeå och är ingift HV-supporter (frun är från Huskvarna). Aktivt intresserad i cirka 10 år. Jobbar på universitetet. Främsta HV-merit är väl att jag var på plats i Umeå när laget gick upp igen. Ensamt bortafan på en hel sektion var lite spännande. Kan eventuellt ha poddat någon gång om lagets irrfärder.

6 gillningar

Hej,

Kanske dags att presentera sig, då jag varit en flitig läsande gäst på forumet sedan ett antal år. Registrerade mig när den nya plattformen (för övrigt utmärkt) lanserades.

Mats 56 år och bor strax utanför Växjö.
Har hållt på HV (mer eller mindre aktivt) sedan vi med mitt lokala pojkhockeylag fick åka till Rosenlundshallen och titta på riktig hockey, måste ha varit 79-80 nånstans.
Har även lyckats uppfostra båda mina söner att hålla på rätt lag. Som kuriosa var min äldste son med på allra första Sommarhockeyskolan som HV anordnade. Då som målvakt och fick den stora äran att träna tillsammans med Stefan Liv.
Sedan dess har vi försökt att åka några gånger varje år på nån hemmamatch.

Kommer säkert inte bidra med några stora analyser då det finns de som gör det mycket bättre än jag.
Men jag följer nästan allt som skrivs här. Hoppas att vi går mot nya storhetstider så man slipper den ångest inför varje match det varit sista åren.
Tack för mig

12 gillningar

Isak, 25 och från Göteborg. Är född och uppvuxen här men eftersom jag har släkt i Småland och min Mormor bodde i Jönköping, så därför blev det HV. Mitt första hockeyminne är när HV vann guld 2004, tror det var på Rapport jag såg det(var HV-supporter innan dess naturligtvis :smile:). Även om den i princip enda information jag fick var i GP(där det var extremt lite information om någon hockey som inte rörde Frölunda) minns jag de gyllene åren med Davidsson, Thörnberg, Voutalainen, Petrasek och Puistola med värme.

För närvarande jobbar jag med enkäter i Västra Götalands läns kollektivtrafik. Jag trivs mycket bra med det eftersom jag älskar att resa och se andra platser.

Har varit flertalet gånger på HV-matcher, senast i Jönköping mot Timrå i höstas. Brukar naturligtvis också gå på många av matcherna i Scandinavium. Den här säsongen har jag haft Cmore och sett i princip alla matcher, vilket gör att det känns ännu mer fantastiskt att vi lyckades rädda säsongen på det sättet. Lite ”kort” information om mig :blush:

4 gillningar

I brist på sillynyheter kan jag likaväl presentera mig i denna tråden.

Victor heter jag, en snart 30-årig kille uppvuxen i Habo.
Mitt första hockeyminne var när jag, mamma och morfar gick på en HV-match där Brynäs stod för motståndet… måste varit runt 2000 någon gång, för Kinnarps Arena var nybyggd. Starkaste minnena är att morfar köpte en påse Ahlgrens Bilar till mig som jag åt på ståplatsläktaren och att en HV-spelare tacklades blodig på isen.

Har en tjock pärm full med gamla JP-artiklar från HV-matcher genom åren och har med andra ord varit ett stort HV-fan sedan första matchen. Under årens gång har jag bott utomlands ett gäng år och rest runt under totalt 5-6 år, men alltid försökt följa HV så gott jag kunnat med tidsskillnader osv.

Sedan 2-3 är jag nu Jönköpingsbo igen, har blivit pappa till två små grabbar varav den ena (snart två år) fick följa med på ispremiären i somras. “cky” har han börjat säga när han ser mig titta på hockeymatcher, så inom mig håller jag tummarna för att jag ska lyckas få över grabbarna till rätt sida :upside_down_face:

4 gillningar

Tack Haard. År inte du en jävel på HV-tippet?
Funderar allvarligt på en presentation. Jävla påtryck från gamla moderatorer liksom medlemmar.

OK. Klär av HV-stringen inom kort. Ser att jag är sist ut i forna gänget.

Haha en jävel på tippet vet jag inte, brukar väl hamna någonstans i mitten på övre halvan i vårt tipp, tror jag kommit topp-10 iallafall någon gång. Hoppas på vinst nästa säsong, tänker alternera mellan AP20 och IB17 så känns poängen rätt säkra :wink:

Vore kul om du presenterade dig, väldigt roligt att läsa uppåt i flödet vilka alla är!

Hallå kamrater,tyckte det var dags att logga in här igen sedan min senaste inloggning för typ 10 år sedan. Följer dock detta forum dagligen under säsong och när det händer grejer runt HV71.

Jag är 42 år och uppväxt på Rosenlund ett stenkast från Rosenlundshallen som Huskvarna Garden hette på den tiden. Men har sen början av 2000-talet varit bosatt i Skaraborg. Jag titulerar mig fortfarande som smålänning såklart och njuter alltid av det svårbeskrivna känslan när man från något håll åker in mot Vätterns och sin hemstad. Alltid lika underbart att få komma hem och då speciellt att få ta med familjen på Hockey.

Ska även försöka att vara lite mer aktiv här nu framöver….Keep The Spirit!!! :metal:t2::pray:t2::pray:t2::metal:t2:

5 gillningar

Bara ett SM-guld sedan som du loggade in :wink:
Eller mäter vi inte HV-tiden i SM-guld?
Ser fram emot dina bidrag!

1 gillning

:metal:t2::pray:t2::pray:t2::metal:t2:

Fredrik, 49 år, bor utanför Malmö.
Stod i unga år i mål i Trelleborg och efter att konstant fått stryk av Måsarna under tio års tid var det inte ett alternativ att hålla på dom. Minns än i dag hur Jesper Matsson tog pucken bakom eget mål för att några kroppsfinter senare komma helt ren.
Som boende i södra Skåne fick man tyvärr uppleva när de hade sin peak på nära håll.
Då var det inte lätt att hålla på HV.
Det riktiga agget mot dom kom dock när man i början av 90-talet besökte Percys golfbana i Spanien med golfklubben. Han hälsade oss välkomna men sa att så länge jag hade den halsduken hängande i bagen (HV-halsduk) var jag inte välkommen att spela på hans bana.
Drygt 30 år senare förstår man att han skojade men långt hemifrån utan mamma och pappa för första gången tog man försiktigt av den.

Varför blev det just HV?
Minns att jag i slutet av 80-talet ville börja hålla på ett lag. Lyssnade på sportradion en kväll och fick för mig att de som vinner mellan Luleå och HV ska bli mitt lag.

Missade guldmålet 95 pga toabesök (nervositet).
Finaste minnet är när jag under säsongen 19/20 fick kontakt med sonens idol Oscar Sundh via Messenger. Det visade sig att det var Rögle-HV på sonens födelsedag. Vi åker dit och utan att sonen vet om det har jag bestämt träff med Oscar när de har värmning och han överlämnar sin egen HV-keps. Stort.

Är varje höst lika rädd att jag helt plötsligt ska känna mig likgiltig när jag kollar HV men än så länge är intresset lika stort vilket jag är oerhört tacksam för.

9 gillningar

Hallå allesammans, Oliver heter jag, 21 år gammal och kommer från Norrahammar strax utanför jkpg. Fina bygden där spelare som Liv, Melin, Liket och Tuppen växt upp och startat sina karriärer i HC Dalen, så HV intresset har alltid funnits, första minnet är dock efter Guldet 2008 när Stefan kom ut till sin gamla skola som jag gick på och jag fick min Hv-keps och tröja signerad. Sedan dess har det varit all in för Hv.

Haft säsongskort i klacken ett antal år och följer alla HVs matcher från där jag befinner mig. Upptäckte detta forumet för något år sen och har aktivt läst mycket men kände nu även att jag ville bidra med mina åsikter i saker och ting.

Väl mött!

9 gillningar

Gött å se! Även om en sådan som jag från nordvästra delen av kommunen alltid avskydde “dalen” (inte laget) :sweat_smile:

Så nu är jag gift med en månsarpare :grimacing: Hur fan gick det till? :wink:

2 gillningar

Well I am Mike O’Leary (Disciple #73) is my hockey shirt number (not a player as too old)…
Disciple is my truker name too.

Live in Wolverahmpton, England, with my wonderful wife…

Had seen my first HV71 match on Saturday against Malmo…

48 gillningar

Absolute legend. I feel sorry for you that the team had such a shit game when you visited. Hope you had a wonderful stay regardless. Welcome to the forum :england:

6 gillningar

Johan 42år bor mitt på landet mellan Vårgårda, Alingsås och Borås.
3-barns förälder 6, 3 och 3 år (fick tvillingar andra gången).

Har följt HV sedan tidigt 90-tal, och läst detta forum i flera år innan man blev medlem.
Imponerande vilken kunskap och information många besitter här.

Bodde några år i Ö-vik där existerar endast 2 sporter. Är man inte tillräckligt bra så är det curling som andra sport :wink: De företaget jag jobba på då hade platser i arenan samt delade på en loge med ett par andra företag så man fick se alla HV’s besök under några år.

I övrigt blir det alldeles för lite matcher på plats, inte lätt att få tid över med ungarna nuförtiden.
Spelar in samtliga matcher då de ofta sammanfaller med läggning av ungar…
Man vill ju inte missa nått, eller inledningena v denna sesong kunde man kanse missat :frowning:

7 gillningar

Ytterligare en Johan här, 41 år, bor på Tokarp, 3 barn varav 2st aktiva i föreningen.

Har aldrig varit nån sportnörd förutom när det kommer till Hockey. Var på min första match i början av 90-talet, efter det följde man slaviskt varje match via 377 på text-tv.

Då mitt jobb kopplat mig samman med HV så har det ena lätt till det andra, rattar ljudet i arenan sedan 2008-2009. Så en drygt 400 matcher har jag bevittnat på plats sedan dess. Hoppade på tåget som ledare i äldste sonens lag, gör om samma resa med den yngre just nu. Kul att engagera sig!

14 gillningar

Skitkul med er som presenterar er. Tackar.

@Disciple73 Mike, welcome to this place. I hope it works well with google translate. Donät hesitate to jump in and comment. We’ll handle your english. It is after all, the birth country of bandy, that later became ice hockey. You are the OG in the house!

2 gillningar

@ Diciple73 Love you Mike Nice to se a supporter from England.

I will come and see your team in England if not this year so definitively next AND i gonna buy supporter stuff from your club and wear it when HV- 71 play. Whether i look at telly or in the stadium i will wear gears from your club.

Jag kan väl också ta o passa på att presentera mig nu när det ändå vart lite aktivitet i denna tråden :smile:

Mitt namn är Albin o kommer från Nässjö. Är väl kanske en av de yngre medlemmarna på forumet med mina 17, snart 18 år.

Har under hela min uppväxt fått kämpa emot pappas önskan om att jag ska hålla på Leksand, men känns faktiskt som att jag vunnit den kampen nu :grin:

Mycket mer intressant finns väl egentligen inte att säga? Läser sista året på teknisk linje på gymnasiet och extraknäcker på lokala Coop-butiken.

En liten presentation av mig :slightly_smiling_face:

9 gillningar