Vem är du? (medlemmar)

Bra val av dryck

1 gillning

Jag hittade tråden häromdan, kanske är jag är äldst på forumet kanske inte. Hockeyintresset började innan HV fanns, som en liten snorvalp såg jag derbyna mellan Vättersnäs och Husqvarna. Mats Eriksson i mot Folke Jörneke. det var tider, något som jag tänkt på idag, varför hade man inte is året runt i Rosenlundshallen på den tiden. Kanske hade isåfall Vättersnäs eller Husqvarna spelat i högsta serien. Alltså ni som är yngre kan inte föreställa er vilken respons detta laget blev efter sammanslagningen, Jönköping och Huskvarna blev ett enat folk. Ska jag gå vidare? började på yrkesskolan det var inte gymnasium på den tiden. Blev kompis med Anders Wallin, fick faktiskt ärva sktidskor i andra hand efter honom. Något som är lite egendomligt är att jag blivit god vän med fyra HV målvakter, men bara tre utespelare genom tiderna. Sen när jag läst denna tråden så ser jag att sir Ward ville beskriva sig själv flrera gånger, men har har valt att undvika. Urdåligt sir Ward, skärp dig. Min avatar är Jett Lawrence som jag bedömmer står i klass med Armand Duplantis. Vågar man skriva tack för ordet som Sanny.

7 gillningar

Nåväl de enda JL och AD har gemensamt är väl Red Bull? Det Lawrence pysslar med är ju 732% ballare. MX är min huvudgren i nörderi bredvid hockeyn :slight_smile:

2 gillningar

Jävligt fint namn mannen… :stuck_out_tongue_winking_eye: :slightly_smiling_face: :upside_down_face:

1 gillning

Skulle bara hälsa från min blå vän MF sir Ward: …

1 gillning

Haha samma namne :smile:

1 gillning

Det var roligt förr när sir Ward var mer aktiv.

1 gillning

7 gillningar

Bästa filmen som gjorts.

Sjukt att Gladiator II kommer till jul!

1 gillning

Efter en vändning av Frölunda från 0-4 till 6-4. Forever scared.

2 gillningar

Den matchen måste ha svidit.
Var det inte 4-0 till er efter första perioden?

Fan vad jag led med er när ni torskade där.

3 gillningar

Den statistiken är väl ungefär som den jag har. Inte lika många matcher (bor i GBG) men den största majoriteten är förluster, om man bortser från två matcher i HG mot Södertälje och AIK när vi låg i HA.

1 gillning

Wow!
Jag lider verkligen med dig alltså.
Det där är brutal statistik - dock bra att ha med sig om du ska spela på resultat hos något spelbolag på matchen och vet att du ska gå på den!
Hoppas att du inte var på 0-8 matchen mot Malmö den här säsongen åtminstone!

Känner igen mig i väldigt mycket av det du skriver om hur mycket ett hockeylag kan betyda för en och hur påverkad man blir av resultaten - speciellt förluster och hur mycket panik man själv har för tabellsituationen hela tiden - oavsett vart man ligger så känner man stressen.

Men fortsätt kämpa dig till matcherna, det kommer att vända för er!
Skulle inte förvåna mig om ni är en toppklubb igen när ni fått bygga om lite och ersatt lite importer med bra svenska spelare och ha några få toppimporter.
Att ni gjorde er av med Nubben är nog det bästa ni gjort - hellre köra utan GM än med Nubben känner jag - men ännu bättre för er att ni fått en kompetent GM i Abbot.

2 gillningar