Lagbygget 24/25

Vad har Melin för meriter som fystränare till ett elitlag i hockey?

1 gillning

Jag känner mig rimligt trygg med den nya coachen. Nu kan man slappna av vad gäller detta och fokusera på resten av spelarbygget. :slight_smile:

Ingen är gladare än jag i hela världen säger Stillman i HVTV, hans HV-hjärta är verkligen enormt. Personligen är jag otroligt glad och tacksam till Stillman att han vill vara med på kommande resa.

11 gillningar

Återkom gärna med de meriterna.

De hade aldrig fått chansen om det inte var för att de är HV-killar.

Varken Stillman eller Melin menar jag då. HV kör på samma spår, men sminkar bara sin ideologi något.

2 gillningar

Nja, må så vara i Melins fall. Däremot vad gäller Stillman tycker jag att hans HV-koppling känns som en bonus i sammanhanget (eller inte då beroende på hur man ser på saken). Att de arbetat ihop samt att Blomqvist uttryckt att han efterfrågar en mer rutinerad ledare jämte sig känns som de primära skälen att valet föll på Stille här

1 gillning

Tycker dock HV gör mkt “bra” nu sen kan man tycka vad man vill om Stille och Melle men nu har HV71 bytt två tränare värvat en analytiker/scout och ny fystränare.

Blomman ville ha Stille och jag tror det är enbart därför han är här. han vill ha någon vid sin sida han känner sig mkt trygg med.

Alltså, nu känner jag mig nästan dum. Positiva-Quila framstår som den ende surkuken på forumet när det kommer till besluten om våra nya tränare. Vad har jag missat? Stillmans allmänna storhet som tränare? AB:s alla guld som HC?

Stillmans hjärta för klubben, ger den bättre effekt än Lindboms hjärta för klubben, eller för Johan Davidssons? Vet att det är fredag men hallå, drick lite vatten också :sweat_smile:

6 gillningar

Haha, att jag är 98,5% positiv och du bara 11,1% måste ju vara ngt form av rekord :joy::joy:

4 gillningar

Jaaaa! Fattas bara att @Andersson711 instämmer, då tar jag fasen också en sup som heter duga…

3 gillningar

Det du missar är att assisterande är långt ifrån lika viktig som HC. Blomqvist känns som en rejäl uppgradering mot Lindbom. Stillman, också uppgradering fast en mindre sådan. Det jag hört av melin så är han mkt duktig på det han gör, har jobbat med träning i flera år.

Viktigaste är väl nu att vi faktiskt värvar en trupp som är erkänt SHL mässig!

Eller så underminerar du en assisterande tränares roll. Eller övervärderar Stillman som ass-coach. Tror du att Stillman och/eller Melin hade varit här om de inte varit HV-killar, alltså bara tackvare deras meriter och framtidsutsikter?

1 gillning

Ja blir intressant se vad AB får att jobba med, mer då man kan se vilka förväntningar man kan ha med. Får han piss lag ala Nubben blir de ju inte tok lätt.

1 gillning

Jag tror helt Stille är här för Blomman ville ha han som assisterande inte HV.

2 gillningar

Jag är team Quilla här. Inte alls såld på AB. Känns väldigt mycket Rahm över honom. Sitter i intervjun och vill se hård och auktoritär ut. Verkar sakna, enligt min mening några riktiga viktiga attribut som ledare, karisma och lite självdistans. Har väldigt svårt att se AB med sin lite pålagda pondus försöka tillrättavisa och lära jämnåriga spelare som uppnått extremt mycket mer än honom som spelare hur vi ska spela. Än värre att få ett gäng legoknektar att prestera vilket vi kommer att ha om Nubben bygger laget. AB kan säkert bli en bra tränare men det dröjer nog ett bra tag och jag tror inte det är en bra idé att det är hos oss han ska få göra sina dikeskörningar innan han etablerar sig.

4 gillningar

Melin kan säkert vara duktig men han hade inte fått jobbet med dem “meriterna” om han inte var Björn Melin.

1 gillning

Den viktigaste frågan är dock: vad vill HV och hur mycket vill HV det de säger att de vill?

2 gillningar

Liksom Richard wallin som inte hade varit sportchef i Färjestad, hur många gnäller över det tror du?

1 gillning

Jag är med tveksam till Stillman, det såg som sagt precis skit ut i egen zon sist han stod i båset, men jag hoppas det berodde på materialet. Men man kör på med “hoppas det blir bra” en säsong till. 8e gången gillt kanske.

Jag är dock positiv till AB in generellt, det är som huvudtränare direkt jag tycker det känns lite väl chansartat.

Jag tror de vill massor och de är sjukt pressade. Men känner även att man måste ge AB rätt förutsättningar så han känner sig säker. Vill han ha Stille så ska han få det. Helt ärligt tror jag inte de finns så många tränare med massor av erfarenhet som vill ta i HV med tång, känslan är HV får “chansa” lite här. Spelare är lättare få in för de ser bara pengarna i alla fall.

2 gillningar