Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Lägg också märke till den perfekta balansen av spelskickliga centrar, målskyttar, lirare och hårt arbetande tvåvägsforwards i laget 2017.

Så ser en anfallsbesättning ut.

4 gillningar

Det sjukaste är backsidan från det året:

På tal om den backsidan. Varför la Cederholm av?

Drivet för sporten försvann. Lever nu istället med fru och barn borta i USA och sysselsätter sig med annat. En fantastisk människa på alla sätt och vis!

Även ett klokt beslut att lägga skridskorna på hyllan när man känner att engagemanget inte längre är på topp.

2 gillningar

Nån som har koll på hur vi såg på tredje- och fjärdelinan då under säsongen; om det var kritik även då

Jag orkar själv inte läsa igenom, men om du är nyfiken:

1 gillning

Snacket som gick var att vi inte hade en stark första lina. Inga 40+ spelare utan bara massa en massa mellanmjölk.

1 gillning

Bara in med Karalahti igen, där var ingen mellanmjölk och 40+ är numer uppfyllt med god råge. :upside_down_face:

1 gillning

Mer än 40 poäng per säsong.

1 gillning

Är han där för att scouta Chad Yetman? Vilken projektil!

Nubben vill ha honom mellan Petersson och Borgström :wink:

1 gillning

Chad Yetman som ersättare till Nättinen hade jag kunnat leva med. Brännström-Yetman-Lenc eller Brännström-Fisken-Yetman😍

1 gillning

Ena stunden ska vi inte värva från HA, andra stunden ska vi värva från HA?

4 gillningar

Skillnad på Win och Yetman :joy:

Ena stunden är det som gäller!

3 gillningar

Likt förbannat hade det blivit gnäll… :rofl: Men jag gillar allas olika åsikter. Sålänge de inte innebär att man är fastlimmad på E4:an.

Finns dock ingen från HA jag hade velat se som vår 2C i SHL. Förutsatt att OFM lämnar så måste vi ha två centras av hög klass. Helst utan anknytning till Timrå.

10 gillningar

Yetman kan spela center, är bara ett år äldre och gjorde tre gånger så många poäng som Win. Absolut en spelare som vi kan ha på tillvänjning i shl och som kan täcka för Moelgaard när han är borta. Fortfarande gör trångt i laget i mitt tycke att ta in men han är funktionell.

2 gillningar

Vad jag har hört så blev han anklagad för rätt idiotiska grejer som gjorde att han ej fick spela mer och inte fick nått nytt kontrakt nånstans där borta . Och i samband med allt som hända runt dedär så la han av…

Jag vill inte låta som en bässerwisser nu men är laget verkligen så starkt så vi kan ta in fler chansningar från allsvenskan nu ? Yetman osv ? Vi har ju knappt några platser fria, måste ju in super spets på dessa platser om vi ska bli bättre ? Allsvenska lirare kan vinna poängligan och sen tok floppa i Hv, det är chansningar att värva från Allsvenskan, vi om några vet väl det ?

2 gillningar

En artikel från expressen idag listar potentiella folk som kan bli aktuella som tränare eller Sportchrf framöver.

Staffan Kronwall står med på listan som djurgårdens våta dröm,

Helt ärligt så är han våran dröm också som sportchef!

3 gillningar