Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

På vems plats? I vilken roll? Tycker vi ska satsa på säkrare kort i SHL om vi är kvar. I Allsvenskan absolut ett alternativ…

4 gillningar

Jag tycker att man ska låta honom vara kvar ett år till på lån i Allsvenskan, men annars håller jag med.

Jag tror det är dags nu. Annars lär nåt annat SHL lag sno honom som dom gjorde med Heikinen.

Lär tyvärr inte hända vi valde Igneberg från deras 4 femma istället. Vet inte samma spelartyp men men. Vi fortsätter med att fylla laget med brunkrare för bottenskiktet

Vi har redan Lindbäck Hansson stakkestad på kontrakt o vi fortsätter med spelare i samma nivå

1 gillning

Vi ska ju fortfarande bli riktigt bra, om inte denna säsong så nästa

Snart ett år sedan Hv71 värvade Montén (20:e mars).
Sjukt rolig läsning om man låtsas som att det handlar om ett annat lag än HV71:

Hemma hos WK71

8 gillningar

En chill gubbe. Aningen disträ.

Nu drar jag upp Glad igen, i Djurgårdens match mot Björklöven anser jag att han var matchens bästa back tillsammans med Ragnarsson. Om det är som Husmusen skriver att han är en av de sämsta backar som spelat i HV (ok det kanske är så), men i så fall har vi ju ganska bra backar i laget nu.

1 gillning

Det är stor skillnad mellan HA och SHL. Torp t.ex, gud bevare den mannen, var hur bra som helst i HA och stängde ner allt och alla. I SHL fick han va extraback mest.

Torp är lika “bra” som Maalahti men hvkille och spelar fysiskt.
Hade hellre haft kvar honom som extraback än att köpa loss Kalle.

5 gillningar

Håller med dig om Torp, tycker han skulle varit kvar. Beträffande Glad som jag nämnde så kollade jag hans statistik. Jämfört med allsvenska säsongen i HV, så har han ju minimerat utvisningsminuterna dessutom börjat göra mål. PÅ tal om Djurgården så så spelar ju Jouni Loponens son där, det visade sig att han talar perfekt svenska. Lärt sig i Jönköping, han kanske vore något.

1 gillning

Väldigt lätt att vara efterklok. Mahlahti var riktigt bra när han kom in ifjol. Fullt befogat att ge honom kontrakt över denna säsong. Omöjligt att veta att han skulle bli såhär bedrövlig denna säsong.

3 gillningar

Jag ville behålla Torp. Det går inte att vara efterklok när Nubben var införenfaldig.
Montén, målvakter, nedgraderingen av backar, obefintliga centrar - det mesta var sågat på förhand.

Tycker att värdet av trotjänare är att få billig bredd med hjärta som kan sitta på bänken utan att gnälla.

Ja, med facit i hand hade jag också hellre sett Torp i truppen än Maalathi, Seppälä, Strandell och säkert nån till. I synnerhet nu när vi ska gå in i ett kval.

Men som Micke87 skriver. Där och då behövde vi uppgradera backsidan. En bättre sportchef hade lyckats uppgradera backsidan så att vi inte ska behöva stå här idag och sakna Torp.

5 gillningar

Torp må ha varit en habil back i SHL sist han var här, trots att det var på gränsen att han inte hann med, men han är inte i närheten av säppelää, och har inte samma framtid för sig som Strandell. Då ser jag hellre att t.ex Landén får vara extraback som har chans att utvecklas. Det ända Torp hade kunnat bidra med är nog go stämning. Han är ju underbar som människa.

4 gillningar

Torp och Bertov är två av de sämsta backarna som någonsin spelat i Hv enligt mitt tycke, ska vi få hit fler JKPG killar som är kassa ? nejtack

1 gillning

Kan hålla med dig lite. Följt Nybro i år rätt duktigt och Torp har rutin men har väldigt svårt att hänga med. Tror inte det blir en fortsättning där.

Fan, det har varit mycket HV71 i huvudet nu när jag just insåg jag drömde om Torps humoristiska insatser i HVTV. Där har han kultstatus i alla fall. Känns allmänt som de hade roligare förr - när man tänker på dessa sköna Hv-klipp så är det många år sen - sen har det kanske inte varit så lätt att ha roligt heller. Men å andra sidan har man roligt ger det nog bättre prestationer.

3 gillningar

Basse Strandberg går till Växjö enligt Madhawk