Tråden om HC Anton Blomqvist

Sorry, jag som har dålig koll på HA. Du har rätt. 8-10 i HA då får han och BL gå, kanske.

1 gillning

Ja men de är också totalt tondöva, inkompetenta och vad det verkar helt ointresserade av kärnverksamheten. Jag tror fan inte ens de känner pressen. Helt ärligt alltså. Och gör de det så känner de kanske den till 10% av det vi vill att de ska känna. Så jag är inte speciellt hoppfull. Men som för många andra har mitt intresse nästan helt dött ut. Jag kollar knappt på matcherna. Jag följer fler matcher härinne än på tv. Jag har säsongskort, men överväger inte ens att gå på fler matcher den här säsongen. Jag ska helt ärligt säga att jag vet knappt när det är matchdag och ännu mindre vilka man möter.

Så nej. Jag tror inte att pressen upplevs speciellt stor. Att HV är ett själlöst, viljelöst, håglöst och ointresserat bottenlag bestående av legoknektar helt utan vilja eller hjärta, som leds av total inkompetens i flera steg, är den nya normalbilden. Ingen förväntar sig något annat längre än bottenharv och felbeslut av det här haveriet till förening.

Vem ska sätta press? Sponsorerna? De jamsar ju bara med. Vilka av dem ställer en enda kritisk fråga vid sina morgonmöten och frukostar? Ingen.

Så. Medlemsrevolt är det enda som kan ändra på detta. Att medlemmarna säger att nu är det nog. Att man går in och ogiltigförklarar hela jävla skiten och tar över. Kommer det att ske? Nej. För vi är HV71. Vi är dom som önskar styrelsen ”lycka till” och ber om att man ”inte ska sparka Anton”.

2 gillningar

Hörde häromdagen någon presentera sig som styrelseproffs. Alltså någon som är proffs på att sitta i olika styrelser.

Det kanske inte är så konstigt att organisationer urholkas när hjärta och kunskaper om kärnverksamheten inte längre anses nödvändiga för att leda dem?

Nej detta tror jag är ett oerhört stort problem i samhället i stort och även nu i sportens värld, där fler och fler klubbar leds som företag och inte föreningar.

Det är en väldigt konstig tanke att det skulle räcka med att veta hur man sitter i och jobbar i en styrelse, och att man då kan göra ett bra jobb var som helst eller i vilken verksamhet som helst. För när har det någonsin varit så? När är kunskap om kärnverksamhet fel eller av låg/ingen betydelse? Aldrig är ju naturligtvis svaret. Samtidigt som det naturligtvis krävs mer än kunskap om kärnverksamheten för att kunna leda en stor förening som HV71.

Men jag finner ingen logisk lucka här. För vad säger att man inte skulle hitta tillräckligt många som har färdigheter och kunskaper om både och, särskilt i en stor förening som HV71 som producerat mängder av spelare och ledare genom åren. Jag tror helt enkelt att man inte letat tillräckligt noga. Samt att man har lagt överdrivet stor vikt vid ”styrelsekunskap” istället för ”kärnverksamhetskunskap”.

Detta tror jag beror på att valberedningen är dålig, inkompetent och felaktigt sammansatt. De är helt enkelt för dåliga på att hitta rätt folk för styrelsen för HV, precis som Liljander är alldeles för dålig på att hitta rätt spelare till laget. Dubbelfel med exponentiell utdelning i negativ bemärkelse.

7 gillningar

Vad i runda slängar tjänar Blomman? Nån som vet? Funderar på vad det kommer kosta oss när han får sparken…

Det beror på om foten kommer före eller efter vi ramlat ner till HA.

Har ett svagt minne av 100 kakor, men det var nog innan förlängningen, men är inte helt 100% om jag minns rätt

110 k hade han enligt Aftonbladet, innan förlängningen. Väl investerade pengar.

Vilket hade du helst tagit

En schimpans med en piltavla för 50k eller Blomman för 110k

2 gillningar

jag ställer mig frågande till vad chimpansen skall med 50k till?

7 gillningar

köpa :banana:

7 gillningar

Rehab efter sin tid i HV?

3 gillningar

Tänk om man kunde tjäna 100k i månaden utan att behöva leva upp till dem.

4 gillningar

Anton lär bli kvar! Nu har han och övriga coschteamet några lediga dagar att sätta en rejäl grund i försvarsspelet och ett sätt att stänga mittzon. Är totalt vidöppet i mittzon och motståndarna behöver inte förta sig för att komma in i offensiv zon.

Fattar inte hur 3 tränare kan missa detta! Vi får lägga ner skiten med att vila med puck vad det nu betyder i Antons huvud! Finns inget jag ser med att vila med puck förutom att man passar hem och tillåter motståndarna samla ihop sig varje gång!

Hv signum har varit sylvassa omställningar och blixtrande kontringsspel! Finns inget av det i Blomman hockeyn! Vi ska möta 5 mot 5 varenda gång och gärna gå bort oss och få 2vs1 eller 3vs2 mot oss!

Sätt ihop en taktik som håller nu och sluta snacka om att du ska hjälpa grabbarna! Vill se handling efter 1 1/2 säsong nu!

2 gillningar

Fattar inte hur 3 tränare kan missa detta

Glöm inte, Tre tränare plus iPads!

5 gillningar

I dagens artikel om HV från expressen, så påtalas det om och om igen att Anton är en bra coach. De pekar på att han gjorde det bra i kvalet.

• Varför kan ingen någonsin, säga rakt ut vad karln är bra på i sin coach-gärning? Är inte det väldigt konstigt? För han har inga resultat som visar detsamma. Någonsin.
  • Gjorde Anton något bra i kvalet? Hade han inte bara tur att några spelare klev fram och gillade läget samt att motståndarnas målvakt sket ner sig?

Kan någon med ett slipat hockeyöga förklara åtminstone den andra punkten för mig? Finns det något som man kan peka på, för att sedan kolla på matcherna igen, och identifiera i spelet?

9 gillningar

Samma målvakt som sagda panel dessutom redan sågat.

Han är bra på att snacka. Det får man ge honom.

Ja, det noterade jag också. Jag hade en mening om det i mitt inlägg som jag tog bort, ty: SÅ JÄVLA UPPENBART (för oss)

Jag skall addera en sak som jag faktiskt inte tänkte på men som Stillman pratade om under medlemsmötet:

Förberedelser för match. Där är vi tydligen svinbra, enligt Stillman. Exakt vad det är, det sade han inte, men jag antar att det har med strukturer före match, genomgångar etc.

Kontrapunkt: det syns inte under match. Eller skall vi acceptera att den förberedelsen är så jävla bra om det bara håller under första perioden?

4 gillningar